Zoznam článkov od 1 do 15 (z 724) >>

Slovensko

Ponitrianska stovka 2019

16.09.2019
Tento ročník je parádnou ukážkou faktu, ako sa tento šport mení zo záľuby zopár vyšinutých jedincov na masovú záležitosť. Ktorá zároveň priťahuje stále lepších bežcov, aj pôvodne z iných odvetví. Ale nielen špička (mimozemšťania) skvalitňuje – aj na ďalších miestach ak ešte nedávno o hodinu horší čas znamenal odstup o pár miest vo výsledkoch, dnes sa do hodiny v pohode vopchá aj 20 - 30 ľudí. Ultra trail je vraj punk, ale z organizovaných „stoviek“ sa už aj u nás stávajú seriózne boje. Zatiaľ o časy a umiestnenia, chvalabohu eš...   Celý článok
Dozrieval už dlhšie taký nápad, prejsť trochu rýchlejšie (to aby sme stihli autobus) hrebeň Roháčov od Sivého vrchu po Bystrú. Ultraštýlom, hopsoklusom. Užiť si prírodu, trochu potrénovať techniku pohybu v komplikovanejšom teréne, ale zas neblbnúť, nezhadzovať výletníkov z chodníka. Lebo prázdniny a ľudí veľa a miesta na predbiehanie neveľa. Vďaka búrkovému počasiu koncom augusta (jeho následkom boli aj tragédie na Giewonte a Baníkove) a dvom chromým achilovkám však nastala dosť podstatná redukcia plánov. V podstate tak, že dáko začneme a...   Celý článok
Predstav si takú situáciu, že si vezieš v aute bajk a zároveň nadávaš, že sa už hodinu posúvaš krokom v zápche cez „legendárne“ Strečno, smerom do Turca. Konečne prejdeš popod výjazd z nemenej legendárneho tunela (lebo ako každá legenda, tiež existuje len v predstavách). Už si dokonale otrávený z klímy, dopravného servisu a steny kamióna vlečúceho sa pred tebou, takže nevieš, či to nie sú už halucinácie... Lebo úžina sa otvára do kotliny a ty zbadáš vpravo pestrú a živo zelenú mozaiku lesíkov, krovín a pasienkov. Hadí sa cez ňu cest...   Celý článok
Už tradične tri týždne po Slavkáči sme štartovali Magistrálu. V piatok sa začali v Ždiari schádzať výberoví bežci a šťastlivci z lotérie. Limit 200 ľudí kvôli ochrane prírody je optimum i čo sa týka organizácie, bezpečnosti a komfortu. Na konci Monkovej doliny v Hoteli Magura je perfektné zázemie pretekov, s parádnym výhľadom na Belianky.   Listina prekárov bola zverejnená pár mesiacov dopredu. No neskorší víťazi v kategóriách prejavili záujem až neskôr a boli doplnení až na poslednú chvíľu. Vždy budeme dbať na kvalitu, výkony a po...   Celý článok
Prechádzky v tomto smere, ale severne od doliny Oravy (po hrebeni Oravskej Magury), sú v odkazoch pod článkom. Teraz ideme z druhej strany. Teda najskôr západnou časťou Skorušinských vrchov, cez kopec s názvom Kopec (1251 m), po modrej. Potom už viac klesania ako stúpania po známej červenej (turistickej aj bajkovej) značke - ponad Malé a Veľké Borové a Malatinú, po guľatých vrcholoch Oravskej vrchoviny, až do Dolného Kubína. S prevahou lúk a pasienkov, čiže s ďalekými výhľadmi na oravské dominanty. Bola by to pekná prechádzka, nebyť istých okolnos...   Celý článok
Najdlhšia a najznámejšia turistická trasa na Slovensku. V reči čísiel takmer 770 km a takmer 31 km prevýšenia. V reči výziev sen nejedného turistu, diaľkoplaza či ultrabežca. Väčšina z nich ju dáva na pohodu, po častiach, v rámci dovolenky či iných svojich možností.  Ale niektorí chcú ísť nad svoje možnosti. Teda nad tie, ktoré spoznali doteraz. Alebo aj nad možnosti iných. Pre tých je inšpiráciou najrýchlejší známy čas Ruda Pada z roku 1992: necelých sedem dní, a to všetko bez podpory (odkaz na report je nižšie). V lete 2018 sa o niečo...   Celý článok
Keď fučí od juhu a vlhkosť sa v mohutných oblakoch zbiera nad roháčskym hrebeňom, treba sa posunúť viac na sever. Ale zároveň ostať čo najvyššie, lebo v dolinách vládne začiatkom augusta horúce a lepkavé dusno, ako niekde v Kongu. Jedna taká celkom pohodová možnosť je „obchádzka“ Látanej doliny. Ráno pekne v chlade lesného tieňa, potom výšvih do sedla Zábrať, chladenie vetrom v stúpaní na Rákoň, dole kopcom s vetrom v chrbte na Lúčnu, hrboľatý a pestrý prevažne zostup do sedla pod Osobitou a strmý záver za uzavretím okruhu k chate Z...   Celý článok
Som si minulý rok sľúbil, že na jemne naklonené rovinky medzi PO a KE už sa trápiť nepôjdem. Ale ma El Prezidente ako správneho chamtivca ukecal symbolickým štartovným – vraj pre každého, kto bol všetky ročníky. A ešte že vraj vybaví počasie. Tak som v prvú augustovú sobotu odštartoval posledný diel môjho tohoročného zábavného seriálu „Možno príde aj vrtuľník“. Po Živloplaze, H100, MF100 a NTS bolo vhodné doraziť sa štýlovo, niečim „menej náročným“. Lebo na spamätanie sa zo stovky potrebujem aspoň tri týždne, tento seriál bol vša...   Celý článok
Koniec júla patrí vo Vysokých Tatrách prestrelke najlepších bežcov-vrchárov zo Slovenska a okolitých krajín. Tento rok tomu nebolo inak a kvalita dorazila vo všetkých troch kategóriach. Inak však to bolo na trati, po ktorej sa bežalo...   Po druhý raz v osemročnej histórii bol cieľ skrátený a umiestnený do nižších polôh. V roku 2012 sa bežalo po „Nos“ do výšky 2300m kvôli nízkej viditeľnosti a námraze, hore totiž mrzlo a chodník bol zaľadnený. Tento rok bol cieľ ešte nižšie na „Maximiliánke“ (1530mnm). Už ráno pred štartom o 8:30 ...   Celý článok
Dobre sa vstáva ráno spod stromu, keď človeka nebudia autá, ale čvirikanie v korune. Je zima, na júl neobvyklá, ale vietor ustal a rosa nepadla. Tak sedím obalený spacákom pri stole pod rozhľadňou a sliedim, kedy ráči vyliezť slnko. Lebo nad horami v diaľke ešte hrubý pás mrakov, nechce sa mu. Nakoniec spácha dáke biedne efekty, tak si ich fotím a (už dávno naraňajkovaný) sa spúšťam do lesa, pásikavo nasvieteného do oranžova.   Strmý zošup k rázcestiu Pod Ostrým vrchom - nepoteší hlavne bajkerov v opačnom smere, na jednom skalnatom mieste pôso...   Celý článok

Ultra Fatra 2019

29.07.2019
Tohoročná (už štvrtá) Ultra Fatra mala teda poriadne šťastie a o vzrušenie sa postaralo, ako inak, najmä počasie. Nie dosť, že je to parametrami (55km/3800m) najextrémnejšie „malé ultra“ na Slovensku – ešte aj predpovede na sobotu boli poriadne „búrlivé.“ Už v piatok popoludní sa Slovenskom sunul od západu pás búrok a organizátorský šéf sa modlil k Aladinovi a všetkým predpovedným modelom, ktoré našiel na webe. V sobotu ráno pri nastupovaní do autobusov v Ružomberku hromy – blesky, ťažké kvapky, nad hrebeňom sivá deka. To najhoršie al...   Celý článok
Do týchto „horúcich južných hôr“ by ma v júli nik nedostal, ale využil som chladnú periódu, kedy v Tatrách dokonca nasnežilo. Pekne z juhu na sever, oproti chladivému vetru. To sa fajn ide, ani muchy nežerú. Na začiatok ma žltá poťahala po piešťanských pozoruhodnostiach, potom ale vyše hodiny trvalo, kým som sa zbavil asfaltu. Lebo v smere na „hrebeň“ (na pripojenie na červenú) sa mi ponúkali dve zelené a tá žltá. Vybral som si južnejšiu zelenú, ktorá mala ísť najviac po lúkach (cez Banku na Plešiny) – chcel som aj nejaké spätné pohľady...   Celý článok
Všetkým na známosť sa dáva, že v dňoch 19. až 21. júla tohoročného sa v leteckom koridore medzi letiskami Telgárt a Donovaly uskutočnili vševesmírne oslavy na počesť už desiateho tryskového preletu hrebeňa nízkotatranského, ktorý sa uskutočnil už jedenásty raz. Ak číslam náhodou niekto nerozumie, nech len proste nepodlieha panike a berie to ako fakt. Alebo nech si to vysvetlí tak, že Stíhačka preletela desiaty raz celú trasu, od štartu až po cieľ. Nie ako pred pár rokmi, keď ju počasie už na začiatku zrušilo. To sú špekulácie s číslami, že? ...   Celý článok
Považský Inovec má po hrebeni, po červenej, zo severu na juh asi 70 km, ak to vezmeme od Mníchovej Lehoty do Hlohovca. Teda prísne geomorfologicky. Útulňa je asi po 15 kilákoch od začiatku v Mníchovej Lehote, ale po dlhom výstupe na Inovec, takže vhodná na nocľah po pohodovo prekráčanom dni. Ak samozrejme človek neštartuje o piatej ráno... Z opačného smeru si treba nájsť po prvom dni nocľah zrejme inde. Inovec je zároveň aj prudko bajkpozitívny, takže toto vyššie platí samozrejme najmä pre pešiakov. Z Kálnice je to po lesných cestách hore k útulni asi 1...   Celý článok
Mošovce v Turci na podhorí  Veľkej Fatry, sú známe ako rodisko Jána Kollára. Ale aj tým, že tu stáročia sídlila rodina Révayovcov a „prirodzený pán gróf Réva-y“ tu svojho času dal vysadiť stovky metrov alejí. Aby sa mohol po majetkoch pekne v tieni vyvážať. Dnes sú aleje chráneným areálom v 3. a 4. stupni ochrany, veľa stromov je starých a chorých, ale stále je to veľmi pekný a monumentálny kus krajiny. Dominujú jasene. Podhorie VF je celkovo také „bike pozitívne“, okolie Mošoviec detto.   Len teraz jedno varovanie: netreba prekročiť h...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 724) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.