Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 560) >>

"Veľa ľudí sa zúčastňuje ultramaratónov z rovnakého dôvodu, z ktorého druhí berú psychotropné látky."

Scott Jurek

Slovensko

Tatranská šelma ultra 2017

20.08.2017
Vnenkyho a spol. má niekto hore rád! Lebo počasie, jedna z kľúčových vecí na ultra a v Tatrách zvlášť, vyšlo na štvrtom ročníku tatranského žúru zasa parádne, a dokonca „na chlp“. Krásne ráno, obloha ažúro. Cez deň predfrontový južný vetrík, osviežoval zboku. Pred obedom sa začalo od západu zaťahovať, žeby zas príliš teplo nebolo. Posledných poháňal od Skalnatého plesa jemný dáždik a dole Monkovou dolinou lejak, aby ušetrili na sprche a zmyli blato. Predtým ešte štvrtková búrka dobre namydlila zbeh do Monkovej doliny, aby sa všetci ...   Celý článok
Český výrobca horských bajkov ROCK MACHINE v posledných rokoch poriadne šliapol na plyn a investoval do vývoja a výroby. Nové bajky od tejto značky už spĺňajú tie najprísnejšie kritériá. Veľká časť snaženia vedie akože ináč do kategórie elektrobajkov ale pozadu neostávajú ani celoodpružené endurá a all mountain bikes. My sa dnes opäť pozrieme na vlajkovú loď kategórie bez motora: Blizzard 90 ročník 2017. Po minuloročnom brázdení najkrajšími alpskými trailami na Blizzarde 2016 som sa dosť nedôverčivo pozeral na majstra sveta v cyklotriale Jána K...   Celý článok
Asfaltujem z Pribyliny od skanzenu ku kempu pod lesom, chcem sa aspoň dočasne schovať pred vrcholiacou vlnou horúčav, ktorá zúri začiatkom augusta. Ráno popri potoku je to príjemné, len haldy dreva naznačujú, o čom bude prvý úsek tejto prechádzky. Necelá hodina a som v ústí Úzkej doliny.   Ďalších 20 minút je to na rázcestie Račkovej a Jamníckej, ale vôbec nemám dojem, že by som vstúpil do národného parku, kde podľa zákona je „ochrana prírody nadradená nad ostatné činnosti“. Pár krokov do Jamníckej a je to ešte horšie: vďaka obrovským vy...   Celý článok
Orgovia slovenskí sú myslím najšťastnejší, keď vymyslia čo najväčšiu brutalitu. Asi preto bol Belo Spišák od 4. do 6. augusta samý úsmev – k ťažkej trati (130km/6000m) sa mu podarilo vybaviť aj (asi) najteplejšie dni tohto leta. Ale aj tak mu to nevyšlo dokonale, lebo z piatkových 34 – 39  ̊C sa v sobotu „ochladilo“ podľa predpovede na 30 – 35. Takže mi to nedá, zas musím začať mapkou s výstrahami, skopírovanou zo stránky SHMU:     A to sme ešte nevedeli, čo pek(el)né na trase pribudlo. Až po osobnom zoznámení s niektorými kopčekmi...   Celý článok
Malofatranský Kľak (1352 m) je ikonický kopčok s charakteristickou asymetrickou siluetou. Najviac je navštevovaný samozrejme z Fačkovského sedla, Turčania lezú hore najmä z opačnej strany, z Vrícka. Už sme sem raz takto liezli, odklik je pod článkom. To bol ale dlhší okruh, kde sme využili aj dva neznačené chodníky na nástup a zostup. Teraz to bude o dosť kratšia cesta, direttissima z dediny tam a nazad. Hore slušne po zelenej, popri známom Kľackom vodopáde, dole ale zase po jednom neznačenom chodníčku - cez bralo Partizán. Nech je trochu zmena... Celé je to...   Celý článok

Ultra Fatra 2017

30.07.2017
Sme o rok starší, niektorí aj sprostejší. Lebo dobrovoľne sa prihlásiť na takúto brutalitu? No fakt, môžem potvrdiť, lebo vlani som sa tu len autom vozil, no teraz, aj keď nesúťažne, som si to chcel voľne prejsť. Že pofotím, na V100 zľahka potrénujem. Máš vidieť... Lebo parametre 55km/+3800m povedia síce niečo, lenže treba k nim prirátať aj charakter terénu. Najmä ten robí z UF extrém. Dlhé, prudké a najmä prudko technické zbehy a výšľapy, olízané korene a kamene, blato pod nohami, popadané staré stromy cez chodník... Ak by toto bolo na celej ...   Celý článok
Profesionálny hasič zachranár, kickboxer, dobrovoľný člen HS a popredný slovenský ultra bežec k tomu. O Tomášovi Kačmarčíkovi (r.n. 1975) som sa dozvedel prvýkrát až po jeho peknom výsledku na behu okolo Mont Blancu. Médiami vtedy preletel krátky šot o jeho výsledku na známych svetových ultra pretekoch. Odvtedy som sa s ním stretol už viackrát na pretekoch. Obaja sme spod Tatier, sme takmer susedia a tak vznikol nápad spraviť tento rozhovor:    Skús v krátkosti popísať, čo si robil predtým? Ako a kedy si sa dostal k dlhým behom? Už od malička som mal ...   Celý článok
Ako posledné roky, začať musím zas obligátne, výčinmi atmosféry. Po tom, ako počasie v r.2015 pohrozilo a v r.2016 Stíhačku zrušilo, teraz asi všetci hypnotizovali meteoweby, či sa v tom blížiacom fronte nejaká štrbinka predsa len nenájde... Lebo v piatok pekne, v nedeľu zas, akurát sobota to mala schytávať od rána a my s ňou: „Prevažne veľká oblačnosť. Postupne na viacerých miestach prehánky, dážď, ojedinele aj búrky, na hrebeňoch Tatier sneženie. Teplota vo výške 1500 m okolo osem stupňov.“ Len ten víchor nemal byť ako vlani. Lenže: roz...   Celý článok
Nie, žiadna pivná turistika, len krátka prechádzka: z Hornej Mičinej cez Kozlinec, Vartovku a Urpín do mesta. Tak na tri hodky, pohodovo, aj pred večerou sa dá. Lebo Urpín pozná každý, aspoň z počutia, že? Ale mať ho ako turistický cieľ, keď je priamo nad mestom? Skôr taký piknikový...   Prechádzka je to síce krátka, ale cestou sa núkajú veľmi pekné výhľady do krajiny, kvôli ktorým sa oplatí postáť. Na začiatku (na žltej z dediny a potom na modrej v stúpaní na Kozlinec) sú výhľady najmä na východ k Poľane a na západ na Kremnické vrchy. ...   Celý článok
Sobota ráno 1. júla, Terchová, námestie pod plechovým Jánošíkom: Maťo Drozd hlási dve minúty do štartu a pod štartovou bránou nikto... Okrem neho a niekoľkých ďalších organizátorov. Dôvod? Pretekári sa neďaleko odtiaľ tlačia ako ovce v košiari pod igelitovými strieškami trhovníckych stánkov. Lebo počasie zas ukazuje, že aj tentokrát (ako zatiaľ každý rok) prispeje k extrémnosti najnáročnejšej slovenskej stovky. Aladin nesklamal a po tropických horúčavách minulých týždňov poslal na Slovensko pár frontov s lejakmi a búrkami. Ten posledný ...   Celý článok
 Ťažká skolióza = dve zátačky chrbtice nad 60 stupňov, kratšia noha, natočená panva, stlačené vnútorné orgány. Perspektíva=bolesti, lieky, oslabenie funkcie pľúc. O behaní v horách a ultramaratóne sa v žiadnej odbornej ani laickej diskusii nepíše. Tak snáď budem prvá. Rýchlo som rástla, chrbtica sa mi zosypala v detstve, keď som mala 5 rokov. A hneď boli z toho zákruty s veľkými stupňami. Nepamätám si, aký je život bez bolesti chrbta. 10 rokov v detstve som bola liečená korzetom. Chrbtica stuhla a vôbec sa neohýba. Viem skloniť hlavu a potom sa ohn...   Celý článok
Poslednú májovú sobotu sa zišli nosiči, aby si pomerali sily s metrákom na hrbe a v boji s časom. Na pravidelnej linke Hrebienok – Zamka tiež nechýbali ani slečny, ktorým tento rok ubrali z nákladu päť kíl. Aj napriek absencii niekoľko zdravotne indisponovaných hlavohrudí nebol na štartovej lajne zaznamenaný úbytok plnokrvníkov. Cez 20 stovkárov a takmer rovnaký počet báb štartovalo postupne v trojminútových intervaloch. Každému sa však hlavou hmýrili spomienky aj na nášho brata v zbroji. Tento rok Maťo Hurajt nešťastne opustil svoj nosičský život...   Celý článok
25 rokov, to už je poriadna tradícia, a ešte keď sa takého úctyhodného veku dožije najstarší „skyrun“ u nás, to už svedčí o jeho kvalite a obľúbenosti. A o zanietenosti organizátorov, lebo to „zdravé jadro“ to ťahá skoro od začiatku. Viac nájdete na stránke podujatia, kde je aj jeho stručná história. Teraz sa poďme venovať aktuálnemu ročníku, ktorému bola tradične vyhradená posledná júnová sobota. Po „rovníkovom“ lanskom ročníku sa tentokrát preteky virtuálne presunuli do suchých trópov, čo znamenalo modro takmer bez oblakov a pražia...   Celý článok
Chalani z o.z. KoLesom sa činia poriadne, každý rok pribudne na západnom okraji Banskej Bystrice niečo nové. Brigády na singloch fičia pravidelne a sú čoraz obľúbenejšie. Okrem nových singlov a vylepšení tých existujúcich pribúdajú aj informačné a smerové tabuľky a tabule, takže aj nováčik potrafí. Aktuálne fungujú štyri single. O tom prvom (Dlhom) a o Koreňovke sme už písali (odkazy sú dole), teraz som sa bol pozrieť na „Ravasky“ a „Laskomerský“. Ich kombinácia zabezpečuje kopec srandy, lebo ide o presun z najvyššieho do najnižšieho bod...   Celý článok
Toto prosím berte len ako osobné skúsenosti, dojmy a názory, nie ako PR alebo reklamu na značku. A už vôbec nie ako test - ten má byť predsa exaktný a porovnateľný. Predstavenie, recenzia, to znie lepšie. Ale dobre, nebudeme sa naťahovať o slovíčka.   Väčšina "ultras" v debatách pretriasa, v čom behá. Logicky, veď pri dlhodobom „pobyte“ ultranohy v ťažko skúšanej ultratopánke sa často stane, že jej po poriadnej dávke ultrakilometrov (ale zásadne ešte straaaašne ďaleko od cieľa) začne vadiť aj to, na čom by sa inak zasmiala. Keby ve...   Celý článok
Množia sa nám na Slovensku tieto kopcovité terénne behy, po našom skyruns :-) Lebo terén dnes akosi bežcov priťahuje. A čím ťažší, tým lepší. Na stránke Slovenskej Skyrunningovej asociácie (www.skyrunning.sk) je na rok 2017 už 10 podujatí. Prejedli sme sa asfaltu a potrebujeme nové výzvy? Tak či tak, Poludnica run s parametrami 21km/1550m je pekelne výživná brutalitka na prvý júnový týždeň. Profil špicatý ako vlani, len sa mierne „posunul“:   Po vydarenom prvom ročníku s naplneným limitom a napriek všeobecnej spokojnosti aj tak vždy nasled...   Celý článok
Chlapcom hôrnym bežcom z Tureckej sa organizovanie zapáčilo, tak k tretiemu ročníku dvadsaťpäťky cez Krížnu pridali aj dvojnásobnú trať. 3100m prevýšenia na 52km, to je viac ako slušný parameter, profil ako píla. Preto bol tento beh hneď aj zaradený do skyrunningovej termínovky (www.skyrunning.sk). Len sranda bola, že napriek názvu sa „ultras“ na Krížnu nedostali :-) Ale za ľudovú dvacku si ju mohli z hĺbky dolín poobzerať: z bystrickej, potom turčianskej a nakoniec aj z liptovskej strany. Pre ľudí zvyknutých už pred akciou na „fullservis“ pr...   Celý článok
Na prvého mája vyšlo počasie ako lusk, tak som sa vybral do Tisovca jeden malý a jeden väčší okruh spraviť, lebo tak mi cestovný poriadok dovolil a zvedavosť kázala. Najskôr z centra úzkou Podhradovou uličkou, napojiť sa na žltú značku cez Hradovú. Popri miestnych pamiatkach, potom príjemným „tunelovým“ chodníkom mladinou, strmými serpentínkami bučinou popod Okrúhlu skalu (ktorá ma bude celý deň sprevádzať) a exponovaným bralnatým hrebienkom cez masív Hradovej k vyhliadke nad mestom. Odtiaľ dole príjemnými serpentínkami. Pešovačka tak na pohodov...   Celý článok
 SMOLNÍK 29.4.2017: Desaťdielna skyrunningová séria odštartovala v poslednú aprílovú sobotu v Smolníku. Počasie bežcom prialo: mierne pod mrakom a teplota okolo 10 stupňov. Keďže pred pretekmi pršalo, a týždeň predtým aj snežilo, podklad bol mäkký a to sa mnohým páčilo. Padli traťové rekordy a oproti vlaňajšku si takmer každý vylepšil čas. 27 kilometrovú trať s kumulovaným prevýšením +2000m najrýchlejšie zdolal Preter Fraňo z Brezna a to za 2 hod. 42 min. 35s. Skromný vysokohorský nosič Chaty Milana Rastislava Štefánika sa po dobehu vyjad...   Celý článok
 Večer tretí deň stretnutia skialpinistov - horolezcov „Skialpstret 2017“ v priestoroch chaty Primula v Západných Tatrách bol krst knihy „Výber lyžiarskych a skialpinistických túr“ autora Stanislava Klauča. Tretie, rozšírené vydanie, okrem pútavého popisu túr upozorňuje na viaceré aspekty vykonávania túr ako sú kľúčové miesta, výnimočnosť tej ktorej túry či význam zmien podmienok v priebehu túry a pod.. Nájdete tu aj trasové body GPS vrátane GPX súborov, ktoré uľahčia postup v zhoršených poveternostných podmienkach. Novinkou je aj možnosť ...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 560) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.