Rock Machine

Slovensko

MTB single pod Laskomerom 3

20.06.2017
Chalani z o.z. KoLesom sa činia poriadne, každý rok pribudne na západnom okraji Banskej Bystrice niečo nové. Brigády na singloch fičia pravidelne a sú čoraz obľúbenejšie. Okrem nových singlov a vylepšení tých existujúcich pribúdajú aj informačné a smerové tabuľky a tabule, takže aj nováčik potrafí. Aktuálne fungujú štyri single. O tom prvom (Dlhom) a o Koreňovke sme už písali (odkazy sú dole), teraz som sa bol pozrieť na „Ravasky“ a „Laskomerský“. Ich kombinácia zabezpečuje kopec srandy, lebo ide o presun z najvyššieho do najnižšieho bod...   Celý článok
Toto prosím berte len ako osobné skúsenosti, dojmy a názory, nie ako PR alebo reklamu na značku. A už vôbec nie ako test - ten má byť predsa exaktný a porovnateľný. Predstavenie, recenzia, to znie lepšie. Ale dobre, nebudeme sa naťahovať o slovíčka.   Väčšina "ultras" v debatách pretriasa, v čom behá. Logicky, veď pri dlhodobom „pobyte“ ultranohy v ťažko skúšanej ultratopánke sa často stane, že jej po poriadnej dávke ultrakilometrov (ale zásadne ešte straaaašne ďaleko od cieľa) začne vadiť aj to, na čom by sa inak zasmiala. Keby ve...   Celý článok
Množia sa nám na Slovensku tieto kopcovité terénne behy, po našom skyruns :-) Lebo terén dnes akosi bežcov priťahuje. A čím ťažší, tým lepší. Na stránke Slovenskej Skyrunningovej asociácie (www.skyrunning.sk) je na rok 2017 už 10 podujatí. Prejedli sme sa asfaltu a potrebujeme nové výzvy? Tak či tak, Poludnica run s parametrami 21km/1550m je pekelne výživná brutalitka na prvý júnový týždeň. Profil špicatý ako vlani, len sa mierne „posunul“:   Po vydarenom prvom ročníku s naplneným limitom a napriek všeobecnej spokojnosti aj tak vždy nasled...   Celý článok
Chlapcom hôrnym bežcom z Tureckej sa organizovanie zapáčilo, tak k tretiemu ročníku dvadsaťpäťky cez Krížnu pridali aj dvojnásobnú trať. 3100m prevýšenia na 52km, to je viac ako slušný parameter, profil ako píla. Preto bol tento beh hneď aj zaradený do skyrunningovej termínovky (www.skyrunning.sk). Len sranda bola, že napriek názvu sa „ultras“ na Krížnu nedostali :-) Ale za ľudovú dvacku si ju mohli z hĺbky dolín poobzerať: z bystrickej, potom turčianskej a nakoniec aj z liptovskej strany. Pre ľudí zvyknutých už pred akciou na „fullservis“ pr...   Celý článok
Na prvého mája vyšlo počasie ako lusk, tak som sa vybral do Tisovca jeden malý a jeden väčší okruh spraviť, lebo tak mi cestovný poriadok dovolil a zvedavosť kázala. Najskôr z centra úzkou Podhradovou uličkou, napojiť sa na žltú značku cez Hradovú. Popri miestnych pamiatkach, potom príjemným „tunelovým“ chodníkom mladinou, strmými serpentínkami bučinou popod Okrúhlu skalu (ktorá ma bude celý deň sprevádzať) a exponovaným bralnatým hrebienkom cez masív Hradovej k vyhliadke nad mestom. Odtiaľ dole príjemnými serpentínkami. Pešovačka tak na pohodov...   Celý článok
 SMOLNÍK 29.4.2017: Desaťdielna skyrunningová séria odštartovala v poslednú aprílovú sobotu v Smolníku. Počasie bežcom prialo: mierne pod mrakom a teplota okolo 10 stupňov. Keďže pred pretekmi pršalo, a týždeň predtým aj snežilo, podklad bol mäkký a to sa mnohým páčilo. Padli traťové rekordy a oproti vlaňajšku si takmer každý vylepšil čas. 27 kilometrovú trať s kumulovaným prevýšením +2000m najrýchlejšie zdolal Preter Fraňo z Brezna a to za 2 hod. 42 min. 35s. Skromný vysokohorský nosič Chaty Milana Rastislava Štefánika sa po dobehu vyjad...   Celý článok
 Večer tretí deň stretnutia skialpinistov - horolezcov „Skialpstret 2017“ v priestoroch chaty Primula v Západných Tatrách bol krst knihy „Výber lyžiarskych a skialpinistických túr“ autora Stanislava Klauča. Tretie, rozšírené vydanie, okrem pútavého popisu túr upozorňuje na viaceré aspekty vykonávania túr ako sú kľúčové miesta, výnimočnosť tej ktorej túry či význam zmien podmienok v priebehu túry a pod.. Nájdete tu aj trasové body GPS vrátane GPX súborov, ktoré uľahčia postup v zhoršených poveternostných podmienkach. Novinkou je aj možnosť ...   Celý článok

Žiar poklusom

02.05.2017
Žiar nad Turcom, nie nad Hronom, keby čosi. Žiadne pobehovanie po meste :-) Lebo „chôdzobeh“ sa najlepšie uplatní tam, kde sú pekné miesta poprepájané dlhými hluchými (napríklad zvážnicovými) úsekmi. To všetko pohorie Žiar ponúka. Takže sa veziem vlakom na Kremnické Bane a mám asi sedem a pol hodiny na to, aby som sa dostal do Kláštora pod Znievom, na autobus. Motivácia je teda jasná, malo by mi to na tých asi 50km stačiť.   Na úvod rozohriatie po asfalte do Kunešova (aprílový ranný mrazík akurát doznieva) a za dedinou trochu orientácie po lúka...   Celý článok
Zober radšej loptu! - Alebo lyže!!! To čo v alpských krajinách vedia už dávno - že na bielom prášku sa dobre šlape - konečne sa dozvedeli aj ľudia u nás.  Skialpový boom je tu. Je to fakt.  Vedia to aj výrobcovia. Posledné roky zaznamenalo toto odvetvie naozaj veľký posun. Keď v mojich začiatkoch cca pred 20 rokmi bola diskusia len jedna: Rámové viazanie alebo pastičky? - Teraz už je chvalabohu tých otázok trošku viacej. Tá prvotná otázka je už ale definitívne vyriešená. Rámovým viazaniam v posledných rokoch odklepalo... Výrobcov pribudlo. Konkurenc...   Celý článok

Z Riti do Pekla

24.04.2017
Na prvoaprílovú sobotu vyšlo parádne počasie, a pretože sneh aj v stredných polohách už pomizol, dohodli sme sa dvaja, že trochu potrénujeme na nadchádzajúcu ultrasezónu. Začať treba opatrne, ale chcelo by to niečo originálne, vzhľadom k dátumu. Takže v názve nie je nič expresívne, len originálny horehronský miestopis, hej?   Ono tých miestopisných rarít sme mali cestou viac. Lebo začali sme v Chvatimechu, čo je sám osebe origo názov, ale hlavne konečná čiernohronskej železničky. Na rozdýchanie strmá zjazdovka k chate Bernardín. Už zarastá, l...   Celý článok
  Čo s poslednou aprílovou sobotou? No predsa Vitalcity SKYRACE®! V sobotu 29.4.2017   Ak ešte stále zvažujete, čo s poslednou aprílovou sobotou, máme pre Vás tip. Volovské vrchy v okolí Smolníka (okres Gelnica) budú otvárať svoje chodníčky skyrunnerom zo Slovenka, Maďarska aj Poľska. VitalCity SKYRACE® 2017 už po druhý krát zavedie milovníkov strmých stúpaní a technických zbehov do panenskej prírody horského masívu Zlatého Stola či Hekerovej. 27 kilometrová trať s kumulovaným prevýšením +2000m bude poriadna výzva. Registrovaní už sú aj...   Celý článok
Desiaty ročník už skoro legendárnych pretekov, k tomu 40. výročie organizovaného skialpového pretekania na Slovensku, to sú základné čísla, ktoré teba poriadne osláviť. Oslavovalo sa 24.-26. marca - so štartom a cieľom tentokrát na liptovskej strane a s ubytovaním na strane oravskej. Zúčastnilo sa vyše 100 dvojíc, na ktoré čakalo viac ako 50km dĺžky a 6400m prevýšenia. Víťazi to dali za sedem hodín a dáke nepodstatné drobné, keby niečo. V piatok všetko začalo etapou - jednosmerkou z Bobroveckej Vápenice cez Sivý vrch k lanovke v Salatínskej doline. V...   Celý článok
Tento prírodný klenot je jednou z najlepších ukážok zachovaného karpatského lesa u nás. O to vzácnejší, že leží v  lesníkmi stáročia intenzívne využívaných Balockých vrchoch, len slabých šesť kilometrov nad Čiernym Balogom, na južných svahoch doliny Brôtovo. A dostupný je priamo z asfaltky. Práve lesníci si už v r.1913 uvedomili jeho cenu, takže dnes je tu vyše 100ha najprísnejšie chráneného územia a 100ha jeho ochranného pásma. Vstup možný len s objednaným sprievodcom ( info tu ), ale aj z cesty je čo obzerať.     Len hore a do...   Celý článok
Bol to čas tesne predvianočný, sivý, ešte bez snehu v kotlinách. Aj cez deň prítmie vďaka dvojitej prikrývke: dole inverzná hmla, hore prichádzajúci front. Ale vyvenčiť telo treba... Pôvodný zámer bol ísť z Varína cez Suchý do Turčianskych Kľačian - väčšinou po zelenej (iba pod Suchým je kúsok červenej). Ale začiatok je príliš asfaltový, tak som vyrazil radšej zo Strečna po lúkach, po žltej. Je to krajší "nástup túry" a už tu bola o ňom zmienka ( napríklad tu ). Žltá sa na zelenú pripája pri smerovníku „Pod Jedľovinou“. Pot...   Celý článok
Predčasná jar udrela, snehy miznú bľeskovo. Najmä na južných svahoch, treba ísť do severov. Požičané „redakčné“ auto je výhoda, ide sa ta, kam sa z BB a MT spojmi nedá: na Zverovku! A po zjazdovke do Salatínskej doliny, tam sa uvidí. Lebo blíži sa front, takže zúri južný vietor, na hrebeni hlásia víchricu a nárazy vysoko nad 100km/h. Dúfame, že budeme v závetrí, aspoň trochu.   Začíname o ôsmej z prázdneho parkoviska pod lanovkou. Mraky nad hrebeňom sú len také zdrapy, ale idú pekelne rýchlo. Tu dole však kľud. Zjazdovka ligotavá a rov...   Celý článok
Po zrušení kontroverznej ale predsa len jedinej lezeckej steny v Poprade v obchodnom centre Max sa Poprad stal pravdepodobne najväčším slovenským mestom bez lezeckej steny. V dnešných časoch keď chce človek niečo vyliezť v prírode a je to jedno či je to výkonnostný lezec alebo turista, bez tréningu na lezeckej stene to pôjde len veľmi ťažko, respektíve s ním to pôjde oveľa ľahšie... Lezecké centrá sú dobré okrem tréningu po večeroch a v zlom počasí aj na budovanie komunity, spoznávanie nových ľudí(spolulezcov) a spoločenský život... Z lezeckej dep...   Celý článok
Skialpová sezóna je v plnom prúde. V nepretekovej sfére je stále možné hovoriť o skialpovom boome. Nárast je každoročne citeľný. Začiatok zimy Slovensku prial a snehu bolo dosť aj v nižších polohách. Týmto rozhovorom sa pokúsim trošku priblížiť pohľad aj na skialpovú pretekovú scénu. Pretekový skialpinizmus je šport, v ktorom sme kedysi patrili medzi špičku. Vyspovedali sme preto našu mladú skialpovú nádej Jakuba Šiarnika (22 rokov).   Jakub skús v krátkosti zhrnúť svoju doterajšiu skialpovú kariéru, ako si sa dostal k skialpu? Pochádzam spod ...   Celý článok
KEDY? - sobota 25.2. 2017 KDE? - MALINÔ BRDO, spodná stanica lanovky ČAS? - 09:00 - 17:00   PROGRAM: 09:00 - 17:00 OTESTUJ SKIALP VÝSTROJ - vypožičaj si skialp lyže, lyžiarky, pásy na svoj zážitok a vyšlapni si na Malino Brdo jednoducho a ZADARMO. K dispozícií na testovanie budú aj horúce novinky pre dalšiu zimnú skialpinistickú sezónu 2017/18 od celosvetovo uznávaných špecializovaných značiek LA SPORTIVA, SCOTT, FISCHER , BLACK DIAMOND, HAGAN, ELAN, VÖLKL, BLACK CROWS a.i. Na vypožičanie setu ti stačí len 2x doklad totožnosti a potr...   Celý článok
Poznáte to asi všetci: po celotýždennom zhone v práci nechce sa na nič myslieť, a nie že ešte plánovať túru, obvolávať známych, organizovať výjazd... Ale krásne počasie nedá sedieť doma, zresetovať hlavu a ponamáhať telo sa priam žiada. Našťastie sú aj také dni, keď to ide akosi samo. Netreba sa ráno hnať na vlak či škrabať námrazu na aute, lebo partia už čaká... Vyskytne sa napríklad odvoz priamo k snehu, známi idú lyžovať. S malými deťmi, takže žiadne „za tmy“. Pomaličky, v pohodičke, o deviatej z domu. Síce trochu nervozity pri ...   Celý článok
Istoty sa s oteplením strácajú, Žiarska ostáva. A ešte som tam túto sezónu nebol. Tak ráno skorý nástup, lebo sa stalo niečo... No niečo neobyčajné (akože u nás v Čabovciach): rýchlik z Prahy výnimočne nemeškal, tak som stihol hneď prvý bus z LM a o siedmej som už ťapkal cez parkovisko. Zatiaľ autoprázdne. Tradičná rozcvička po chatu bola hlučná a hrkotavá, pod nohami zamrznutý, pásožravý firn. Nad chatou v stope vyleštenô, už tam to chvíľami podšmyklo, tak som si radšej razil vlastnú stopu na Terasu – dalo sa, na zmrznutom starom asi cen...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 547) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.