Rock Machine

Slovensko

Okolo tajchov na Sitno

13.12.2017
Možností, ako sa dostať na najvyšší vrch Štiavnických vrchov je niekoľko. My sme sa rozhodli pre viac ako poldenný okruh z Banskej Štiavnice. Ide o krajinársky veľmi pestrú túru. Striedajú sa tu lesy s lúkami a sídlami. Scenériu dopĺňa množstvo historických a technických pamiatok roztrúsených po krajine.   Parkujeme pod botanickou záhradou. Odtiaľ kráčame k historickému centru, kde sa napájame na červenú turistickú značku. Pokračujeme k Nového zámku a popod Piargsku bránu k cintorínu. Značenie na strome nás naviguje doprava k tajchu Klinger. ...   Celý článok
Zákerná jeseň 2017: pracovné dni pekné, víkendy hnusné. Aj ten „trojdňový“ od 17. do 19.11. bol taký. Najskôr som sa tešil pozitívnej predpovedi, ale ako sa blížil, aj predpoveď sa blížila „k normálu“. To už ma dožralo, tak som vo štvrtok jednoducho zdrhol z práce. Veď nerobím vo fabrike pri páse...   Ráno ako v mrazáku, v dolinách opar a prevaha sivej, ale obloha azúrová, prísľub posledného pekného dňa pred frontom. Vo vyšších polohách už sneh, ale ja som si zmyslel hľadať posledné žiarivé farby jesene len v maratónkach. Takže na...   Celý článok
Šípska Fatra je najsevernejší podcelok Veľkej Fatry, už mimo územia národného parku. Len niekoľko maloplošných chránených území je tu, ale jej krajina je veľmi príjemná pre oko aj nohy: nie veľmi poznačená masívnou ťažbou dreva (zatiaľ?) a husto vyzdobená krasovým reliéfom. Bralami, vežičkami, ale aj závrtmi a jaskyňami. Väčšinou lesné chodníky, málo zvážnic aj asfaltu. Váh medzi Ružomberkom a Kraľovanmi ju „prepílil“ na dve časti. Tak tú severnejšiu, medzi Čebraťom a Šípom, som sa snažil prepojiť súvislou čiarou do takej „sťaby hr...   Celý článok
Akože dlhodobý test, hej? No skôr osobné poznatky, samozrejme... Už rok rasujem mačacie pazúre po všetkých možných povrchoch a musím hneď na úvod povedať, že som s nimi maximálne spokojný, najmä v porovnaní s mojimi nemenovanými starými trailovkami. Ale aj celkovo - v porovnaní s botami, ktoré som mal doteraz na nohách.     Sadli mi až na drobnosti úplne parádne od začiatku, ale to je samozrejme individuálne. Vrch jazyka, o ktorom som myslel, že pri dlhších štrekách ma bude rezať do ohybu nad priehlavkom, nerezal. Po prvých pocitoch, že sú mi...   Celý článok
Či už ste skialp sezónu 2017/2018 zahájili alebo nie, skialpový filmový festival Snehová vločka je tu pre všetkých, čo majú radi pohyb na lyžiach mimo zjazdoviek. Stretneme sa už túto sobotu 25. 11. 2017 od 16,00 v DK Dúbravka v Bratislave a pre veľký úspech aj v sobotu 2. 12. 2017 v Poprade v kine Tatran, rovnako od 16,00.   Nebudú chýbať tradičné a netradičné skialpové oblasti a naši tradiční a aj noví hostia vás prostredníctvom fotiek a videí prevedú zaujímavými oblasťami ako Pamír, Bolívia a Gruzínsko. Lavíny budú témou metodickej predná...   Celý článok
Večer: sobota náročná, ledva do postele v reálny čas, nedeľu plánovať sa nechce, domáce ihrisko to zaistí... Ráno: prvé októbrové, topí sa v hmle. Ale viem, že hore je raj. Už nastrojený, pozerám z okna, aký to ide bus? Jasné, ten môj, č.27, no neva. Popretekáme sa :-) Lebo prišla chuť na čapovanú, vysokohorskú, ale si ju musím zaslúžiť. Tak utekám. Rýchlo, lebo preteky. A okrem toho najhnusnejšia, industriálna, ošumelá, opustená, hmlisto sivá časť Vrútok, Slnko ako mesiac v splne. Diaľnica, podjazd, Váh a kanál, mosty. Bus akurát dorazil do Kľ...   Celý článok
SMOLNÍK 11.11.2017: Tretí ročník HBS 2017 (Horský beh Smolník) priniesol skvelé výkony 216 zúčastnených bežcov a stanovil traťové rekordy. Zlepšili sa muži aj ženy na krátkej aj na dlhej trati. Spomínať sa bude na slnečné počasie, poletujúci sneh, teploty okolo piatich stupňov či na zamrznuté vrcholky Volovských vrchov. Bol to naozaj vydarený ročník, ktorý prekvapil hojnou účasťou aj výkonmi. Dlhá trať „Beh hrebeňom Volovských vrchov“ pod taktovkou Katky a Miša Lamiovcov Michal Lami (ALL4RUN KOŠICE), známy najmä vďaka horskej cyklistike, uk...   Celý článok
Známy horský filmár z Liptova Rasťo Hatiar chystá na jeseň premiéru svojho najnovšieho filmu s názvom Teória šťastia podľa Rybanského. Diváci budú mať možnosť prvý raz uvidieť tento film na známom festivale v obci Dúbrava na Liptove. Pri tejto príležitosti sme Rasťovi dali pár otázok a zároveň vás všetkých pozývame na premiéru filmu:   Ako vznikol nápad natočiť takýto film? Prvá časť nápadu vznikla na expedícii vo Švédsku, kde som bol spolu so synmi Ľuba Rybanského staršieho s Ľubom a Maťom Rybanskými. Tam sme sa počas dlhých stude...   Celý článok
V roku 2006 vyšla kniha Piz Badile – katedrála zo žuly, ktorú napísali Marco Volken a Giuseppe Miotti a ktorá  zachytáva históriu alpinizmu na jednom z najznámejších alpských vrcholov, ležiacich na hranici medzi Švajčiarskom a Talianskom. Hlavne jeho SV stena patrí medzi vyhlásené severné steny v Alpách. Horolezeckú históriu na Piz Badile písali v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch minulého storočia významne aj slovenskí a českí horolezci. Autori publikácie vysoko hodnotia náš prínos lezeniu na Badile a konštatujú, že práve československí lez...   Celý článok
 Už zajtra 28.10.2017 otvoria v Kremnických vrchoch pri Skalke neďaleko Kremnice novú feratu. Zaistená trasa sa nachádza pri tzv. Flochovskom chrbáte neďaleko Peknej vyhliadky a dostanete sa na ňu po hrebeňovej červenej značke. Jedná sa vlastne o tri zaistené feratky obtiažnosti B,C a E, pričom tá najťažšia je zároveň aj najťažšou zaistenou trasou na Slovensku. Na tomto turistickom okruhu sa nachádza aj známy nedávno zrekonštruovaný Tunel. (odkaz na článok dole) Ponúkame vám zatiaľ prvé fotky z ferraty, viac informácií prinesieme neskôr. foto: Sisa...   Celý článok
30. – 31. Máj 2017 A naozaj je to len z domu na skok. Ten kto chce prežiť krásny a intenzívny zážitok, nemusí vždy cestovať, navštevovať vzdialené miesta sveta. Stačí keď vybehne z domu tým správnym smerom a za správnym cieľom. Len tak si z domu vybehnúť na Veľký Inovec, zbehnúť do Novej Bane, prejsť časť Štiavnických vrchov a zastaviť sa na Sitne a vo Vyhniach, nocou prekráčať Vtáčnik, prečkať búrku na Veľkom Poli, odtiaľ preletieť hrebeň Veľkého Tribeča a z neho po rozpálenom asfalte bežať až domov.   Tri dni voľna. Pôjdem, ...   Celý článok
Nebolo dočasne na čom bajkové túry robiť, ale už je. Vďaka patrí JM ŠPORTu vo Vrútkach . Hovorí sa, že keď chce človek novú frajerku otestovať, či im to bude spolu klapať, treba ju na túru vziať. Na začiatok stačí ľahšia, aby ju to neznechutilo. Táto moja „frajerka“ je síce poriadne nabrúsená pretekárka, ale aj tak na začiatok niečo nenáročné, to zas aby som ja stíhal... Takže zo Strečna, vlastne z Nezbudskej Lúčky sa dá do Terchovej dostať popod les malofatranský, relatívne komfortne, zväčša po lúkach. V podstate stačí využiť zelenú...   Celý článok
30. - 31. apríl 2017 Mám niekoľko dní čas, mám tenisky ĽUDOVKY a neviem ich zodrať. A mám nevyrovnané účty. Počasie vyhovuje, trasa je takmer jasná a už dlho ma máta. Ak sa s tým nevyrovnám, bude mi v hlave robiť šarapatu. Musím spojiť všetky štyri najvyššie vrcholy okolitých pohorí po turistických chodníkoch - a nonstop! Pokus druhý. Ráno vyprevádzam Májku a hneď potom odchádzam aj ja. V obchode beriem baterky do čelovky a Marika má na pulte vyložené nejaké lepené oravské slaniny. Tak jednu a dve pečivá natlačím do batohu a kráčam. Tentokrát...   Celý článok
Najsevernejšia slovenská stovka, už šiesty ročník, hanba mi, ešte som na nej nebol. Ale konečne to vyšlo, tak sa v piatok večer 6.10. premotávam zo stanice cez centrum Čadce k „zéeške“ na Rázusovej. S partiou podobne postihnutých, pozliezali sme sa na peróne. Telocvičňa zďaleka vysvietená, vo vnútri to naplno žije. Hádžeme sa na posledné voľné žinenky a už je tu psychoultrapes Ursa a rozdáva francuzáky na uvítanie. Orgovia ako zmoky znášajú krmivo na kontroly, kopa rastie každou minútou, to bude obžerstvo!     Prezentácia pod lezeckou sten...   Celý článok
18.- 19. november 2015, prejdených 99km/+3150m  za 16:43hod    Veľké Vozokany - Veľký Inovec - Nová Baňa - Sitno - Bukovina.  Akcia na parádu, len nedotiahnutá do úspešného konca, ešte to dám celé. Z domu o 13:13hod a hneď za dedinou sa ku mne pridal psík , ktorý ma sprevádzal až po Novú Baňu. Nočný pochod Bukovinou som akciu pomenoval ,nakoľko sa zotmelo na Bukovine 1 a brieždilo sa na Bukovine 2. Niečo cez 13 hodín teplou nocou plnou zveri, je to nová skúsenosť.             Stará myšlienka prejsť vcelku všetky mne najbližšie kopčeky:...   Celý článok
Ľubochňa v západnom cípe Liptova je vďaka svojím kúpeľom dostatočne známa, Kopa nad ňou je poriadna dominanta, aj keď bez väčších výhľadov. No a meno Korbeľka sa v poslednom čase skloňuje dosť často v súvislosti so spormi okolo trasovania diaľnice. Inak je to dolinka (vidno ju z vlaku) s prírodnou rezerváciou v jej závere, chrániacou krásne staré lesy na jv svahoch Kopy. Značka sa jej okraja na chvíľu dotýka na západnom okraji.     Okruh je nenáročný na čas. Najviac 6 – 7 hodín. Náročnejší je na prevýšenie. Najmä na začiatku treba...   Celý článok
V dňoch od 28. septembra do 1.októbra sa v Považskej Bystrici uskutoční 9. ročník festivalu Horomil Fest. Ide o sviatok určený všetkým milovníkom hôr, cestovania a športu, ktorý každoročne privíta množstvo známych osobností a počas štyroch dní odprezentuje veľa zaujímavých filmov. Nový film Pavla Barabáša Diváci sa môžu tešiť na unikátnu celoslovenskú premiéru nového filmu od Pavla Barabáša s názvom Krutý Everest. Sám autor ho síce na Horomil Fest uviesť nepríde, no o Himalájach určite viac porozpráva jeden z najlepších slovenskýc...   Celý článok
Dážď akosi už patrí k P100, že? A podobne ako orgovia doťahujú svoju robotu rok od roka k dokonalosti, aj dážď ako keby stále lepšie vedel, kedy má udrieť a na ako dlho... Teraz poriadne udrel nad ránom, po štarte ho to bavilo ešte asi dve hodiny a keď zistil, že neodradí, dal si pauzu. Ale vrátil sa zas večer, napríklad Žibrica aby sa fajne kĺzala. Najmä odkedy ide P100 z Handlovej, mám dojem že prší každý ročník viac. Ešte že sa v tom Asterione dá ukryť - prezentácia aj štartujúci. Len náčelník chudák behal s megafónom po lejaku a snaž...   Celý článok
Dve z ikonických tatranských dolín, podávajúce si ruky cez chrbát pohoria na Poľskom hrebeni, pod najsamvyšším bodom Karpát... Dve rezervácie, oplatí sa rezervovať si na ne celý deň, aj keď časy na smerovníkoch presviedčajú, že dlhšie ako šichta vo fabrike to trvať nebude. Jeden tip na nádhernú prechádzku, keď sa treba dostať z juhu Tatier na sever. Alebo keď sa len chce...     Jedna z juhu kratšia, priamejšia, bez postranných úmyslov visutými výbežkami bočných dolín, schodovitá, s profilom písmena U, ktorý tu zanechal posledný ľadosplaz...   Celý článok
Tentokrát to bude skôr Tour de Belá, lebo tam bude začiatok aj koniec. Terchovú len lízneme po jej západnom okraji v časti Vyšné Kamence. Okruh má takých 30 km, je v podstate až na dve – tri miesta (kde treba potlačiť) celý komfortne jazditeľný. Je tu ale jedna výnimka, o tej neskôr. Celé je to po turistických značkách a takmer všetko po cestách, takže je to aj behateľné. Špeciálne vyrobený turistický chodník nech tu nik nečaká, zato sa tu jazdí na všetkom možnom - podľa toho to niekde aj vyzerá. Tu je mapka (https://mapy.hiking.sk):     C...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 583) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.