Zoznam článkov od 1 do 20 (z 507) >>

Slovensko

Krivánska Malá Fatra z východu na západ

29.11.2016
Prvý október, sobota baboletná. Teplo aj na hrebeni, ale okrem pavučín v ľufte aj modré nebo je opavúčené v predzvesti blížiaceho sa frontu. V dolinách hmla. Na fotky – kalendárovky to nie je, na prechádzku ideál. Takže ešte za tmy a kvapkajúcej hmly sa predieram lieskovým tunelom z Párnice na lúky. Vyššie: za chrbtom sa z hmiel derie na svet žeravá guľa, hneď povedľa Choča, nohy mám orosené. Bača pod Magurkou z maringotky kuká, kto tak skoro zdola ide: ľen abi ťa medveď nechitiu! Rozbitý vlek, funkčný vlek, cesta rozprávkovým lesom a Osnica s vý...   Celý článok
Nedivte sa, že nevidíte žiadne autentické fotografie, v tom čase (1950) som nemal na aparát peniaze. Vidíte digitálnu kompozíciu. Po prvej mojej lyžiarskej túre skončili lyže rozrúbané na fakličky v peci, ale po prihlásení do športovej školy som „vyfasoval“ kompletný bežecký výstroj. Takže po istom čase som bol na snehu znovu mobilný. Že som tie laty už aj lepšie ovládal, to už som po mnohých tréningoch (a už aj po dorasteneckých pretekoch) zbadal aj sám. Ale moja túžba, ísť aj do terénu na lyžiarske túry, mi nedala pokoj vymyslieť aj ďalšiu...   Celý článok
 Ako už teda býva dobrým zvykom (lebo 3. ročník) rád by som Vás v mene organizátorov pozval na skialpový filmový festival Snehová vločka. Stretneme sa už túto sobotu 26. 11. 2016 od 15,00 v DK Dúbravka v Bratislave a premiérovo aj v sobotu 3. 12. 2016 v Poprade v kine Tatran rovnako od 15,00. Máme pre Vás nachystaných zaujimavých hostí, ktorí Vás prostredníctvom fotiek a videí prevedú zaujímavými oblasťami ako Japonsko, Irán, Korzika, Gruzínsko, Himaláje. Nebude chýbať čoraz viac populárne Nórsko a tradičné destinácie ako Alpy a Tatry. Tešiť sa mô...   Celý článok
Koniec augusta, krásne počasie, ale lýtko hnevá, peši na hory sa nedá. Tak beriem cesťák a idem kopce aspoň zdola obzerať, že sa dobre rozmontujem. Už dávno som chcel vyskúšať cestu z Kysúc na Oravu, tak nastal čas... Bude to vlnité, no len tri vážnejšie kopčeky sú na programe: Lutiše, ten prechod medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou a Príslop nad Oravským Podzámkom. Dokopy asi 150km. Na úvod trochu adrenalínu: treba sa z Turca do Strečna dostať. Ale je nedeľa ráno, aspoň kamióny nechodia. Zato povytláčali asfalt do vlniek pekne na krajnicu, kto...   Celý článok
  Smolník, 13.11.2016: Horský beh Smolník znamenal pre 174 bežcov zážitok, náročné podmienky a aj prvý sneh sezóny. Druhý ročník trailového bežeckého podujatia Horský beh Smolník (HBS), a jeho dve rozlične náročné trate, už majú svojich víťazov. Najprv však trocha štatistiky. Aj napriek sneženiu, vetru a teplotám okolo nuly, sa na štart HBS 2016 postavilo 174 pretekárov, z toho 6 Maďarov a jeden Francúz. Bežci si mohli zvoliť z dvoch tratí: dlhej s názvom „Beh hrebeňom Volovských vrchov“ (33 km s kumulovaným prevýšením 1400m) a krát...   Celý článok
Máte doma staršie skialpové lyže s viazaním dynafit bez bŕzd a neplánujete na tom nič meniť... Problém je ale sakra chcem ísť na dva dni polyžovať na zjazdovku ale bez bŕzd? Riziko, poznám to absolvoval som minulý rok, nič sa nestalo ale... Máte strach zo stratenej lyže pri skialpovej túre a chceli by ste to nejako vyriešiť? Samozrejme nie kompletnou výmenou výstroje :D Pri oboch prípadoch sa ponúka ako ideálne riešenie novinka od značky Kreuzspitze. Skialpové brzdičky ktoré sa dajú použiť všade tam, kde sa dajú použiť haršajzne Dynafit. Prečítajte ...   Celý článok
 Pieninský narodný park ponuka zaujímavé a pekné MTB trasy najmä na poľskej strane. Stačí vyraziť z Červeného kláštora prielomom Dunajca alebo z Lesnice za hranicu  do mesta Szczawnica. Odtiaľ je veľa možností na sever aj východ do pohoria Beskid Sadecki. Zo Szczawnice som pokračoval do dedinky Jaworki a odtiaľ hore na sever popri Czarnej wode, asfaltka sa po pár km zmení na lesnú šotolinu, vystúpa do sedla Przehyba, kde nájdete dobre značené cyklo aj turistické trasy a poľských bikerov. Odtiaľ ostro doprava ľahkou širokou vstevkou na Wielky Rogacz 1132m n...   Celý článok

Horalfest 2016

06.11.2016
Festival umeleckej tvorby o horách predstavuje program   VYSOKÉ TATRY, 18.10. 2016: Horský internetový klub (HIK) v spolupráci s mestom Ružomberok, Zväzom slovenských fotografov a cestovateľským portálom Infoglobe organizujú v poradí už 9. ročník medzinárodného festivalu umeleckej tvorby o horách – HORALFEST 2016, ktorý vôbec po prvýkrát opustí oblasť Vysokých Tatier a presunie sa do mestského prostredia.   V dňoch 11. a 12. novembra 2016 budú patriť priestory Kultúrneho domu Andreja Hlinku v Ružomberku horalom, ktorí budú súťažiť v troc...   Celý článok
Na lúkach pod Ruským sedlom nás budí silnejúce vtáčie čvirikanie, ako pribúda svetla a obzor nad pohraničným hrebeňom ružovie. Dnešný posledný deň „expedície“, bude kratší na pochod, ale potom dlhší na cestovanie. Treba sa nám len dostať cez vysťahovanú dedinu Ruské a popod kopec Saganovec do Runiny, na autobus. Komplet po modrej.   Do Ruského schádzame krížom cez serpentíny starej cesty, len škoda, že náučný chodník kopíruje práve tie serpentíny. K niektorým infotabuliam to máme ďalej a zachádzať sa nejako nechce. Isto sú na nich zaují...   Celý článok
Noc v sedle pod Čierťažou: zo spánku nás budí hluk štvorkolky. O chvíľu tíchne len kúsok od nás. Nechápem: to aký pako sa sem teraz trepal? Ráno pozerám a neverím druhý raz: mašina zapichnutá v kroví, vedľa dva spacáky. O chvíľu sa z nich ale vykľujú poľskí pohraničiari. Pobalia sa, povrčia dookola, popýtajú sa kto všetko tu spal a miznú nazad skade prišli, do doliny. Hmmm, divná služba... Zato nás čaká pekný deň, striedavo v tieni lesa a na poloninách s výhľadmi. A čučoriedkami :-) Ideme cez Borsukov vrch, Čelo, Jarabú skalu, Ďurkovec, Pľ...   Celý článok
Autobus nás po 10 hodinách cestovania a prestupovania vyhadzuje na konečnej v Novej Sedlici. Ďalej sa už nedá, sme v najvýchodnejšej obci Slovenska a chystáme sa na najvýchodnejší bod Slovenska, známy „trojhraničný“ Kremenec. A z neho ďalej, tri dni, ale o tom potom :-) Zatiaľ ťapkáme hore dedinou, popri posledných domoch. Nemôže sa každý pochváliť, že „bývam v najvýchodnejšom dome na Slovensku“ :-))) Za infocentrom Národného parku bočíme do lesa a o chvíľu už stúpame – dlhóó a strmóó po čoraz hnusnejších zvážniciach. Naháňa nás b...   Celý článok
Tunel vo vrcholovej časti Kremnických vrchov je dobre známy mnohým turistom, bežkárom, horským cyklistom potulujúcim sa po Kremnických vrchoch. Počiatky jeho vzniku siahajú do dávnej minulosti. Tunel dala preraziť pravdepodobne Thurzovsko-fuggerovská banská spoločnosť v 14. storočí. Slúžil na prepravu striebra a medi z hút v Tajove a Banskej Bystrici do Kremnice, pričom umožňoval najkratšie spojenie medzi týmito mestami. Vo svojom vtedy pôvodnom stave bol tunel taký vysoký a široký, že ním bez problémov prešiel štvorzáprah s koňmi. Má však aj svoju z...   Celý článok
 Vo štvrtok 6.10. sme úspešne odignorovali snehovú nádielku v Tatrách a vyrazili sme v mimoriadne silnom zložení otestovať nové Rockmašiny do bajkparku v Kalnici. Rockmachine urobil poriadny skok už s mašinkami z tohto ročníku. Všetci traja popradskí kamzíci sme to zisťovali už počas leta. Na budúci rok sa chystá ďalší skok... žiadne stagnovanie to nebude... Pri jazdení sme otestovali predovšetkým nový Blizzard, ktorý prešiel výraznými zmenami. Pribudli aj nové verzie... Pojazdili sme, potestovali, niektorí aj polietali. Ja som sa povenoval hlavne karbó...   Celý článok
 Dvadsiaty štvrtý ročník popradského festivalu sa začína už čoskoro. V dňoch 12. - 16. októbra vám ponúkne 51 filmov zo štrnástich krajín sveta, besedy s hosťami, výstavy horskej fotografie a preteky v športovom lezení.   Z filmovej tvorby sa môžete tešiť aj na domáce snímky. Medzi nimi má stále miesto Palo Barabáš, ktorý sa predstaví s filmom Sloboda pod nákladom. Rasťo Hatiar uvedie svoj film Obyčajní chlapci o legendárnej skialpinistickej dvojici Trizna - Madaj. Viliam Bendík predstaví svoj film o ultrabehu - 12CH Vysoké Tatry Trail, ktorého prot...   Celý článok
Nedeľa ráno v Ždiari: je po „Šelme“ ale nohy slúžia, lebo som sa zas len flákal, tak treba nejako využiť deň. Z telocvične nás aj tak o chvíľu vyženú, tak pre istotu zdrhám, ešte kým organizátori spia. Nech ma nezamestnajú upratovaním  :-) Busom do Tatranskej Javoriny a odtiaľ peši do Kotliny, tiež Tatranskej.   Tak na úvod asfalt spodnou časťou Javorovej doliny až k rázcestiu Pod Muráňom - cestu akurát prerábajú. No kto už len tu potrebuje klásť nový asfalt??? Aha - bude nový bezbariérový chodník (dozvedám sa neskôr z novín). Demagóg...   Celý článok
Ďalší okruh (alebo skôr osmička), kde sa dá dobre „pochrtiť“, ale aj na bajku poturistikovať. Lebo vedie prevažne po dobrých lesných cyklocestách a o výhľady nie je núdza. Trochu dlhší, tak na päť a viac hodín podľa tempa, zato poriadne pooznačovaný cykloturistickými „céčkami“ všetkých farieb. Trasa: BB - Špania Dolina - sedlo Dolný Šturec - Žiare - Krčahy - Motyčky - sedlo Veľký Šturec - Vyšné Revúce - Hajabačka - Prašnické sedlo - Rybô - Dolný Jelenec - sedlo Dolný Šturec - Šachtičky - BB. Ale nechcelo sa mi babrať so samospúšťo...   Celý článok
Zalezený vo vani s horúcou vodou snažím sa v nedeľu ráno o dve veci: rozhýbať totálne stuhnuté nohy a analyzovať zmysel mojej tohoročnej účasti. Prihlásený pre istotu od januára (už v júni sa zaplnila štartovka), lebo je to organizáciou moja srdcovka, no nepôjdem? Aj s nedoliečeným natrhnutým svalom, kvôli ktorému nebehám už od V100. Skoro dva mesiace. Ale pekne po poriadku. Veď je to nenáročné, ako vždy 105km/3920m a ako druhý raz, opačne: z Handlovej do Nitry. Pekný behavý terén, žiadne brutality.   A tak sa pohodlne veziem ráno na štart. M...   Celý článok
 Keď som turistikovával, často som si vravel, že by nebolo zlé mať nejaký narodeninový vrchol. Keď ma to viac začalo ťahať k horskému behu, tak že prečo nemať narodeninové ultra. Z toho celého vyplynula myšlienka urobiť ultra beh tak, že by jeho cieľ bol doma, alebo čo najbližšie k domu. Jenodznačne tak padla voľba na Cerovú vrchovinu.   Už v minulosti som sa snažil o jej celkový prechod, najprv na bajku, čo sa skončilo v Sedle pod Monicou, keď sa mi rozpadlo radenie prehadzovačky (inak pol roka staré Deore), čo znamenalo koniec. Neskôr som si pripravi...   Celý článok
Jedna z dominánt hornej Oravy je návštevnosťou trochu v tieni známejšej (a vyššej) Babej hory, aspoň z našej strany. Ale na poľskej je lyžiarske stredisko a chaty, tak je jasné, aká reč prevláda okolo vrcholu. 1557m je zároveň dosť na výhľady vďaka hôľnemu reliéfu, tak sa oplatí vybehnúť na návštevu. V mojom prípade krátko a veselo z Oravského Veselého a potom smerom dole do Oravskej Polhory, čo bol jediný „buspozitívny“ variant, kvôli nutnosti dostať sa aj domov. Výlet na nejakých päť -šesť hodín. Jednoduché a prehľadné, ale je t...   Celý článok
Je to takmer presne 40 rokov od požiaru, ktorý v júli 1976 zničil v dolnej časti rokliny a na strmých severných svahoch Pirča viac ako 30 hektárov lesa. Pred požiarom bol Kyseľ najnavštevovanejšou roklinou Slovenského Raja, teraz sa Správa NP rozhodla sprístupniť ho alternatívou, ktorá obmedzuje masovosť. Na dĺžke 1470m vybudovala spolu s HZS niekoľko oddelených úsekov ferratového chodníka, dohromady so 430 stúpačkami, 320 metrami istiaceho oceľového lana a 150 konzolami. Jeho trasa po stenách rokliny je vedená tak, aby sa vyhýbala miestam so vzácnou skalnou...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 507) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.