Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 571) >>

Slovensko

Z domu na skok: druhý pokus

13.10.2017
30. - 31. apríl 2017 Mám niekoľko dní čas, mám tenisky ĽUDOVKY a neviem ich zodrať. A mám nevyrovnané účty. Počasie vyhovuje, trasa je takmer jasná a už dlho ma máta. Ak sa s tým nevyrovnám, bude mi v hlave robiť šarapatu. Musím spojiť všetky štyri najvyššie vrcholy okolitých pohorí po turistických chodníkoch - a nonstop! Pokus druhý. Ráno vyprevádzam Májku a hneď potom odchádzam aj ja. V obchode beriem baterky do čelovky a Marika má na pulte vyložené nejaké lepené oravské slaniny. Tak jednu a dve pečivá natlačím do batohu a kráčam. Tentokrát...   Celý článok
Najsevernejšia slovenská stovka, už šiesty ročník, hanba mi, ešte som na nej nebol. Ale konečne to vyšlo, tak sa v piatok večer 6.10. premotávam zo stanice cez centrum Čadce k „zéeške“ na Rázusovej. S partiou podobne postihnutých, pozliezali sme sa na peróne. Telocvičňa zďaleka vysvietená, vo vnútri to naplno žije. Hádžeme sa na posledné voľné žinenky a už je tu psychoultrapes Ursa a rozdáva francuzáky na uvítanie. Orgovia ako zmoky znášajú krmivo na kontroly, kopa rastie každou minútou, to bude obžerstvo!     Prezentácia pod lezeckou sten...   Celý článok
18.- 19. november 2015, prejdených 99km/+3150m  za 16:43hod    Veľké Vozokany - Veľký Inovec - Nová Baňa - Sitno - Bukovina.  Akcia na parádu, len nedotiahnutá do úspešného konca, ešte to dám celé. Z domu o 13:13hod a hneď za dedinou sa ku mne pridal psík , ktorý ma sprevádzal až po Novú Baňu. Nočný pochod Bukovinou som akciu pomenoval ,nakoľko sa zotmelo na Bukovine 1 a brieždilo sa na Bukovine 2. Niečo cez 13 hodín teplou nocou plnou zveri, je to nová skúsenosť.             Stará myšlienka prejsť vcelku všetky mne najbližšie kopčeky:...   Celý článok
Ľubochňa v západnom cípe Liptova je vďaka svojím kúpeľom dostatočne známa, Kopa nad ňou je poriadna dominanta, aj keď bez väčších výhľadov. No a meno Korbeľka sa v poslednom čase skloňuje dosť často v súvislosti so spormi okolo trasovania diaľnice. Inak je to dolinka (vidno ju z vlaku) s prírodnou rezerváciou v jej závere, chrániacou krásne staré lesy na jv svahoch Kopy. Značka sa jej okraja na chvíľu dotýka na západnom okraji.     Okruh je nenáročný na čas. Najviac 6 – 7 hodín. Náročnejší je na prevýšenie. Najmä na začiatku treba...   Celý článok
V dňoch od 28. septembra do 1.októbra sa v Považskej Bystrici uskutoční 9. ročník festivalu Horomil Fest. Ide o sviatok určený všetkým milovníkom hôr, cestovania a športu, ktorý každoročne privíta množstvo známych osobností a počas štyroch dní odprezentuje veľa zaujímavých filmov. Nový film Pavla Barabáša Diváci sa môžu tešiť na unikátnu celoslovenskú premiéru nového filmu od Pavla Barabáša s názvom Krutý Everest. Sám autor ho síce na Horomil Fest uviesť nepríde, no o Himalájach určite viac porozpráva jeden z najlepších slovenskýc...   Celý článok
Dážď akosi už patrí k P100, že? A podobne ako orgovia doťahujú svoju robotu rok od roka k dokonalosti, aj dážď ako keby stále lepšie vedel, kedy má udrieť a na ako dlho... Teraz poriadne udrel nad ránom, po štarte ho to bavilo ešte asi dve hodiny a keď zistil, že neodradí, dal si pauzu. Ale vrátil sa zas večer, napríklad Žibrica aby sa fajne kĺzala. Najmä odkedy ide P100 z Handlovej, mám dojem že prší každý ročník viac. Ešte že sa v tom Asterione dá ukryť - prezentácia aj štartujúci. Len náčelník chudák behal s megafónom po lejaku a snaž...   Celý článok
Dve z ikonických tatranských dolín, podávajúce si ruky cez chrbát pohoria na Poľskom hrebeni, pod najsamvyšším bodom Karpát... Dve rezervácie, oplatí sa rezervovať si na ne celý deň, aj keď časy na smerovníkoch presviedčajú, že dlhšie ako šichta vo fabrike to trvať nebude. Jeden tip na nádhernú prechádzku, keď sa treba dostať z juhu Tatier na sever. Alebo keď sa len chce...     Jedna z juhu kratšia, priamejšia, bez postranných úmyslov visutými výbežkami bočných dolín, schodovitá, s profilom písmena U, ktorý tu zanechal posledný ľadosplaz...   Celý článok
Tentokrát to bude skôr Tour de Belá, lebo tam bude začiatok aj koniec. Terchovú len lízneme po jej západnom okraji v časti Vyšné Kamence. Okruh má takých 30 km, je v podstate až na dve – tri miesta (kde treba potlačiť) celý komfortne jazditeľný. Je tu ale jedna výnimka, o tej neskôr. Celé je to po turistických značkách a takmer všetko po cestách, takže je to aj behateľné. Špeciálne vyrobený turistický chodník nech tu nik nečaká, zato sa tu jazdí na všetkom možnom - podľa toho to niekde aj vyzerá. Tu je mapka (https://mapy.hiking.sk):     C...   Celý článok
Siedmy október je ešte relatívne ďaleko, ale ultraakciu, ktorá je organizovaná s radosťou a zanietením, tú treba spropagovať. Aj preto, aby možno o rok prilákala ďalších záujemcov, nielen „zdravé jadro“, ktoré o nej vie a chodí sem pravidelne. Lebo limit 150 ľudí je pre tento rok už naplnený. Každopádne motivácia to môže byť práve pre tých, ktorí poškuľujú po niečom dlhšom, ale netrúfajú si ešte na extrémne výzvy typu NTS alebo MF100. Predsa len, tu je na rovnakej vzdialenosti prevýšenie ľudskejšie (105km/+4480m) a kopčeky také dáke guľatej...   Celý článok
Behaniachtiví majú odteraz možnosť voľný deň na sviatok ústavy 1.9. stráviť svojou obľúbenou činnosťou aj v Ružomberku. Patrik Lupták (ADAM SPORT) si vymyslel a zorganizoval horský beh a spolu s ďalším domácim znalcom terénu Tomášom Gazdaricom navrhli krásnu, veeeľmi výživnú, pritom ale behateľnú 12-kilometrovú trať (prevýšenie 740m) zo sídliska Kľačno až na vrchol Sidorova a nazad. Pekne okruhom, aby si bežci nezavadzali. Doplnili ju kratšou trasou a takisto výživnými finančným aj vecnými cenami, dokopy v 13 kategóriách. Takže pred štar...   Celý článok
Najskôr trochu vlastivedy: keď sa (poriadne) pozrieme na (poriadnu) mapu rodnej hrudy, neujde nám, že zo slovenských kotlín je tá Turčianska tvarovo najkompaktnejšia, ale najmä najvýraznejšie „oplotená“ pohoriami. Skoro súvislý plot, navyše komplet na červeno natretý. Poriadne dlhý samozrejme (210 km) a ako na profile vidno, aj poriadne zubatý (+10 981 m). Normálneho turistu logicky napadne, že by to bola logická línia na pár dní. Stan, spacák, večer čaj na ohni a tak... Čo ale napadne nenormálneho? No jasné: predsa keď Hikeplanner ukazuje 69 hodín a z t...   Celý článok
Vnenkyho a spol. má niekto hore rád! Lebo počasie, jedna z kľúčových vecí na ultra a v Tatrách zvlášť, vyšlo na štvrtom ročníku tatranského žúru zasa parádne, a dokonca „na chlp“. Krásne ráno, obloha ažúro. Cez deň predfrontový južný vetrík, osviežoval zboku. Pred obedom sa začalo od západu zaťahovať, žeby zas príliš teplo nebolo. Posledných poháňal od Skalnatého plesa jemný dáždik a dole Monkovou dolinou lejak, aby ušetrili na sprche a zmyli blato. Predtým ešte štvrtková búrka dobre namydlila zbeh do Monkovej doliny, aby sa všetci ...   Celý článok
Český výrobca horských bajkov ROCK MACHINE v posledných rokoch poriadne šliapol na plyn a investoval do vývoja a výroby. Nové bajky od tejto značky už spĺňajú tie najprísnejšie kritériá. Veľká časť snaženia vedie akože ináč do kategórie elektrobajkov ale pozadu neostávajú ani celoodpružené endurá a all mountain bikes. My sa dnes opäť pozrieme na vlajkovú loď kategórie bez motora: Blizzard 90 ročník 2017. Po minuloročnom brázdení najkrajšími alpskými trailami na Blizzarde 2016 som sa dosť nedôverčivo pozeral na majstra sveta v cyklotriale Jána K...   Celý článok
Asfaltujem z Pribyliny od skanzenu ku kempu pod lesom, chcem sa aspoň dočasne schovať pred vrcholiacou vlnou horúčav, ktorá zúri začiatkom augusta. Ráno popri potoku je to príjemné, len haldy dreva naznačujú, o čom bude prvý úsek tejto prechádzky. Necelá hodina a som v ústí Úzkej doliny.   Ďalších 20 minút je to na rázcestie Račkovej a Jamníckej, ale vôbec nemám dojem, že by som vstúpil do národného parku, kde podľa zákona je „ochrana prírody nadradená nad ostatné činnosti“. Pár krokov do Jamníckej a je to ešte horšie: vďaka obrovským vy...   Celý článok
Orgovia slovenskí sú myslím najšťastnejší, keď vymyslia čo najväčšiu brutalitu. Asi preto bol Belo Spišák od 4. do 6. augusta samý úsmev – k ťažkej trati (130km/6000m) sa mu podarilo vybaviť aj (asi) najteplejšie dni tohto leta. Ale aj tak mu to nevyšlo dokonale, lebo z piatkových 34 – 39  ̊C sa v sobotu „ochladilo“ podľa predpovede na 30 – 35. Takže mi to nedá, zas musím začať mapkou s výstrahami, skopírovanou zo stránky SHMU:     A to sme ešte nevedeli, čo pek(el)né na trase pribudlo. Až po osobnom zoznámení s niektorými kopčekmi...   Celý článok
Malofatranský Kľak (1352 m) je ikonický kopčok s charakteristickou asymetrickou siluetou. Najviac je navštevovaný samozrejme z Fačkovského sedla, Turčania lezú hore najmä z opačnej strany, z Vrícka. Už sme sem raz takto liezli, odklik je pod článkom. To bol ale dlhší okruh, kde sme využili aj dva neznačené chodníky na nástup a zostup. Teraz to bude o dosť kratšia cesta, direttissima z dediny tam a nazad. Hore slušne po zelenej, popri známom Kľackom vodopáde, dole ale zase po jednom neznačenom chodníčku - cez bralo Partizán. Nech je trochu zmena... Celé je to...   Celý článok

Ultra Fatra 2017

30.07.2017
Sme o rok starší, niektorí aj sprostejší. Lebo dobrovoľne sa prihlásiť na takúto brutalitu? No fakt, môžem potvrdiť, lebo vlani som sa tu len autom vozil, no teraz, aj keď nesúťažne, som si to chcel voľne prejsť. Že pofotím, na V100 zľahka potrénujem. Máš vidieť... Lebo parametre 55km/+3800m povedia síce niečo, lenže treba k nim prirátať aj charakter terénu. Najmä ten robí z UF extrém. Dlhé, prudké a najmä prudko technické zbehy a výšľapy, olízané korene a kamene, blato pod nohami, popadané staré stromy cez chodník... Ak by toto bolo na celej ...   Celý článok
Profesionálny hasič zachranár, kickboxer, dobrovoľný člen HS a popredný slovenský ultra bežec k tomu. O Tomášovi Kačmarčíkovi (r.n. 1975) som sa dozvedel prvýkrát až po jeho peknom výsledku na behu okolo Mont Blancu. Médiami vtedy preletel krátky šot o jeho výsledku na známych svetových ultra pretekoch. Odvtedy som sa s ním stretol už viackrát na pretekoch. Obaja sme spod Tatier, sme takmer susedia a tak vznikol nápad spraviť tento rozhovor:    Skús v krátkosti popísať, čo si robil predtým? Ako a kedy si sa dostal k dlhým behom? Už od malička som mal ...   Celý článok
Ako posledné roky, začať musím zas obligátne, výčinmi atmosféry. Po tom, ako počasie v r.2015 pohrozilo a v r.2016 Stíhačku zrušilo, teraz asi všetci hypnotizovali meteoweby, či sa v tom blížiacom fronte nejaká štrbinka predsa len nenájde... Lebo v piatok pekne, v nedeľu zas, akurát sobota to mala schytávať od rána a my s ňou: „Prevažne veľká oblačnosť. Postupne na viacerých miestach prehánky, dážď, ojedinele aj búrky, na hrebeňoch Tatier sneženie. Teplota vo výške 1500 m okolo osem stupňov.“ Len ten víchor nemal byť ako vlani. Lenže: roz...   Celý článok
Nie, žiadna pivná turistika, len krátka prechádzka: z Hornej Mičinej cez Kozlinec, Vartovku a Urpín do mesta. Tak na tri hodky, pohodovo, aj pred večerou sa dá. Lebo Urpín pozná každý, aspoň z počutia, že? Ale mať ho ako turistický cieľ, keď je priamo nad mestom? Skôr taký piknikový...   Prechádzka je to síce krátka, ale cestou sa núkajú veľmi pekné výhľady do krajiny, kvôli ktorým sa oplatí postáť. Na začiatku (na žltej z dediny a potom na modrej v stúpaní na Kozlinec) sú výhľady najmä na východ k Poľane a na západ na Kremnické vrchy. ...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 571) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.