Martinské hole: mtb direttissima

28.07.2018
martinske-hole-mtb-direttissima

Bavili sa raz komentátori pri jednej z alpských etáp Tour, kde na Slovensku by sa našlo pre žiletkárov stúpanie s parametrami HC (Hors catégorie). A došli len ku Kráľovej holi a Martinským holiam. A len na Martinkách by sa dal spraviť dojazd etapy. Samozrejme je tu jedno „ale“ - nedalo by sa ísť až celkom hore na hrebeň. A druhé "ale" poznajú určite tí, ktorí aspoň raz išli hore autom, hehehe... Na cesťáku už je po tej ceste trochu problém aj hore kopcom...

Našťastie je tu možnosť (a asi aj príjemnejšia) vydriapať sa hore na bajku. Variantov je samozrejme viac, napríklad obľúbené serpentíny zo Strání nad Martinom. Či sa dá po nejakých zvážniciach aj z rajeckej strany netuším. Asi by bolo treba pod hrebeňom dosť tlačiť. Ale kto chce naj naj prevýšenie, musí z Vrútok. Teda keď budem katastrálny detailista, tak z poriadne hlbokej Priekopy :-))) Turiec pod Partizánskym cintorínom má asi 390 m n. m. a vrchol Veľkej lúky 1476. Rátajte – dobré číslo, nie? Asi o 100 výškových ho na Slovensku prekonáva len tá Kráľova hoľa z Červenej skaly. Počítam samozrejme iba jazditeľné kopce.

Zdroj:_https://sk.mapy.cz

Taaakže: v galérii je fotonávod, ako na to s maximom prevýšenia a minimom asfaltu. Domáci poznajú, cezpoľní sa môžu doviezť na „nástup“ po vlastnej osi z vrútockej stanice pohodlne, alejou popri Turci (žltá cyklotrasa 8412). Tí motorizovaní môžu zaparkovať pod Partizánskym cintorínom alebo pri blízkej kolibe – čiže priamo pri „najhlavnejšej“ slovenskej ceste I/18.

Fotky Martinské hole: mtb direttissima

RE: Martinské hole: mtb direttissima
Palo 02.08.2018
genialne opisane , tusim aj pre takych orientacnych antitalentov ako som ja :-).. vdaka. isto vyuzijem, ked zavitam na Turiec.

Ripo 05.07.2021
Tak pre tých, ktorí by to chceli skúsiť - pridal som odklik na Stravu a hore je na stiahnutie aj gpx. Potiahol som to od vrútockej stanice po novej cyklotrase popri Turci, a potom už spod Partizánskeho cintorína presne tak, ako je to v článku a na fotkách. Do schrtenia! :-)