Skifatrizmus neaktuál: cez Malinô Brdo na Limbu

22.12.2018
skifatrizmus-neaktual-cez-malino-brdo-na-limbu

Slnovratový piatok 21.12. - prišiel vianočný odmäk. Dúfajme, že to oteplenie nebude veľké, aj keď sa ľudia ráno kúpali v nádrži na Hrabove a okolo obeda aj v závejoch na Smrekovici :-) Ale podmienky sa isto zmenia - takže len stručne, ako bolo na hrebeni VF. Rýchlo som vybehol z Rybárpoľa, kým o ešte ide. Základ je, že zatiaľ sňahu dosti. Aj keď dlhá zjazdovka k spodnej stanici kabínky ešte nie je poriadne zasnežená - najmä v strmej strednej časti ratrak aj kamene povyhadzoval na povrch. Na výšľap aj odjazd však pohoda. Skialpové cikcaky krovinami hore na najvyšší bod strediska si domáci poctivo vypipľali, ale už tam som musel prvý raz voskovať pásy - teplo prichádzalo vrchom, začínalo to lepiť a v stope bol dáky centimeter čerstvého snehu.

Aj_centimeter_čerstvého_nočného_poprašku_už_začínal_lepiť.

Traverz od lanovky na Vtáčnik aj pod korunami stromov super, do 30 cm snehu, aj keď sem – tam sa korienok ukázal spod neho. Na lúkach samozrejme vysoké trávy trčia, inak v pohode. Stopa pekne prešliapaná až po Smrekovicu, len som ju preleštil. K Močidlu už len stopa po bežkách a okolo Skalnej Alpy až pod severné Rakytovské sedlo už to bolo len brodenie v nehlbokom čerstvom a prerážanie. Asi 10 cm hlboký žliabok starej stopy sa ukazoval len v miestach s bezvetrím. Fučalo stále viac z juhozápadu, teplota okolo nuly, aj pod Rakytovom už to začínalo lepkavieť, mraky tesne nad hlavou.

Severovýchodným traverzom Rakytova som prerazil na Limbu radšej vyššie ako vedie značka, je tam do pol metra hutného snehu na zmrznutom podklade. Nad Limbou v lese ešte je málo snehu na pohodu – párkrát som sklznicou aj niečo zadrel. Od Limby dole to isté, no najstrmší a najužší úsek nad dnom doliny som už lyže poslušne zniesol, nech nekazím stopu – chatár si akurát išiel dole po vynášku. Dole dolinou záverečná korčuľovačka po odhrnutej ceste, ktorá síce vyzerala pekne, ale  veľa zákerných, neviditeľných kamienkov som pochytal. A dole už mrholilo. Takže neostáva nič, len zaliezť a prežierať sa koláčmi :-)