Paklenica: okruh cez Vidakov kuk 836m.

30.05.2018
paklenica-okruh-cez-vidakov-kuk-836m-

Chorvátsky národný park Paklenica to nie je iba lezenie v kaňone. Celá oblasť ponúka úžasné možnosti turistiky vápencovými horami aké na Slovensku nenájdete. Za vstup do kaňonu Veľkej Paklenice sa platí, v posledných rokoch už je výpalnícka búdka aj pri vstupe do Malej Paklenice. Pre turistov ktorí sa vydajú na výlet iným smerom môže slúžiť ako motivácia aj to, že vstupenku potrebovať nebudú...

Potom, čo bola opravená cesta zo Starigradu smer planina Veliko Rujno sa otvorili nové možnosti. Autom sa dá priblížiť nielen ku novej lezeckej oblasti kde sa dá liezť rovnako bez vstupenky do NP ale priblížia sa vám aj parádne túry. Dole si nájdete odklik na reportáž z túry na Bojinac, toto však nie je jediná možnosť turistiky v okolí. Pri pohľade na novú turistickú mapu sa otvárajú obrovské možnosti.

Ercegov_vrch_(vľavo)_nová_lezecká_oblasť_mimo_NP_Paklenica

Zo Starigradu autom nasledujeme tabuľky s názvom Veliko Rujno. Na tejto planine sa kedysi natáčali filmy o Winnetuovi. Parádnou výhodou tohto riešenia je aj získanie nadmorskej výšky. Na popisovaný okruh už od auta vyrážame vo výške cca 650 m. a to sme štartovali od nuly.

Vidikovac_znamená_vyhliadka

Na skalný vrchol s názvom Vidakov Kuk 836m. sme už kedysi vyrazili aj peši zdola. Výlet to bol rovnako zaujímavý a pestrý čo sa týka prevýšenia ale aj šťavnatejší. Dnes teda vyrážame od auta, vnoríme sa do zaujímavej krasovej krajiny s bujnou vegetáciou, nádhernými vápencovými krasovými útvarmi a úžasnými výhľadmi na jadranské ostrovy.

Vidakov Kuk znamená niečo ako kopec s parádnym výhľadom... Po nasýtení sa výhľadmi vyrážame na okruh počas ktorého sa pozrieme ku vchodu do jaskyne Manita Peč, pokocháme sa výhľadmi na skalnú stenu Aniče, bez lístka sa prejdeme časťou kaňonu aby sme sa stúpaním popri horských záhradách obyvateľov pobrežia znovu dostali ku autu odkiaľ sme vyštarovali.

pomedzi_vežičky,_no_nevylez_si_na_jednu

Táto túra je výborným tipom na deň keď nechcete dostať poriadny zaberák, chcete si oddýchnuť od lezenia, prípadne chcete ešte popri turistike stihnúť more...

Na záver iba jedno upozornenie: Cesta hore smer Veliko Rujno je úzka, veľmi strmá a pri míňaní sa s autom v protismere to môže byť zábava. My do týchto končín chodíme vždy iba v medzisezóne a keďže sme tu boli s trošku širším autom tak sme išli ráno hore a vždy až podvečer dole...

Všetky ostatné potrebné veci sa už dozviete z bohatej fotogalérie...

Fotky Paklenica: okruh cez Vidakov kuk 836m.

RE: Paklenica: okruh cez Vidakov kuk 836m.
Jaraba 31.05.2018
Maťo, čo znamenajú tie čísla vedľa trasy na mape?

Martin 01.06.2018
Janka, tie čísla sú jednotlivé odporúčané a popísané túry vzadu na papierovej mape, Pôsobí to dosť chaoticky