Tenerife - Jardin de Aclimatacion de la Orotava

30.05.2020
tenerife-jardin-de-aclimatacion-de-la-orotava

Pri prieskume ostrova Tenerife a vymýšľaní pokiaľ možno čo najefektívnejšieho plánu ako by sa dalo čo najviac vidieť za čo najkratší čas sme sa dozvedeli o tejto botanickej záhrade. Pár fotiek stačilo aby sme vedeli, že presne toto chceme vidieť.

Botanickú záhradu nazývanú aj aklimatizačná záhrada založil na podnet Španielskeho kráľa štvrtý Markíz von Villanueva del Prado v roku 1788. Jeho úlohou bolo tu umiestniť a pestovať tropické rastliny z celého sveta s cieľom stabilizovať ich aby sa neskôr dali vysadiť aj v záhradach v Španielsku. Miestna klíma tomu veľmi priala a dnes v tejto záhrade rastie približne 4000 druhov rastlín. Nachádzajú sa tu tie najvzácnejšie a najkrásnejšie exotické rastliny, veď v časoch založenia záhrady bolo Španielsko námornou veľmocou s kolóniami po celom svete. Kanárske ostrovy vtedy slúžili ako akási námorná základňa kde sa zastavovali výpravy mieriace do ďalekých kolónií alebo vracajúce sa späť domov do Španielska.

Strelitzia_reginae,_Južná_Afrika

Záhrada sa nachádza na severnom pobreží Tenerife v meste Puerto de le Cruz. Prehliadka je možná aj v horúcom počasí. Pod stromami nájdete príjemný tieň a chládok. Rovnako na svoje si prídu aj ľudia ktorí nie sú schopní náročných túr a dlhých prechádzok.

Také množstvo exotických rastlín a stromov na ploche (24000m2) len tak ľahko inde nenájdete. Na prehliadku potrebujete približne 1.5 - 2 hodiny. Ponáhľať by sa bola škoda. Cena vstupného je tri eurá. Španieli ešte neprišli na to: "ako sa to robí"... :D

V cene sú samozrejme aj toalety.

Nehľadajte na tomto mieste zábavný park. Ten je síce tiež v tomto meste ale kúsok vedľa Zrejme to nie je ani to pravé miesto pre menšie deti. Zato ľudia hľadajúci pokoj, ticho a krásu prírody si prídu na svoje.

Pred záhradou sme parkovali na bezplatnom parkovisku. Po ostrove sme sa premiestňovali na aute z požičovne a tak sme po prehliadke záhrady zamierili zase ďalej... využiť vzácny deň naplno...

Aloidendron_Dichotomum

Tenerife_-_Jardin_de_Aclimatacion_de_la_Orotava

V odkazoch pod článkom nájdete články z botanických záhrad v Meráne a Trstenom, aké vzdialené a rozdielne sú tieto miesta a napriek tomu majú jedno spoločné: sú to akési atómové prírodné elektrárne... ;)

Fotky Tenerife - Jardin de Aclimatacion de la Orotava

RE: Tenerife - Jardin de Aclimatacion de la Orotava
Jaraba 31.05.2020
Krása! Mám kamarátku, ktorá žila viac ako 10 rokov na Tenerife. Vždy vravela, že jednou z vecí, ktoré jej tam chýbajú, je zeleň. Asi nikdy nebola v tejto botanickej záhrade :-)

Martin 02.06.2020
Na Tenerife niekomu chýbala zeleň?! ale veď tam je aj dažďový prales, husté borovicové lesy, stredomorská subtropická vegetácia... tam si každý príde na svoje, teda samozrejme okrem lyžiarov a aj preto sa tam okamžite nesťahujem :D

RE: Tenerife - Jardin de Aclimatacion de la Orotava
Jaraba 03.06.2020
Hmm, tak ja ti teraz neviem. Možno bývala na opačnej strane ostrova. Alebo myslela tým zeleň klasický trávnik. A možno len nevedela zohnať Maryšku :-D