Babky na pásoch

15.12.2009
babky-na-pasoch

S pribúdajúcim snehom a ubúdajúcou teplotou už podaktorí poškuľujú po skialplyžiach. Prechádzka na Babky by mohla byť celkom dobrým skialpštartom novej sezóny. Vrch Babky leží v Západných Tatrách, vo výške 1 566 m n.m a je z neho pekný výhľad na Liptovskú Maru a Nízke Tatry.
Prístup je najjednoduchší z Liptovského Mikuláša, smerom na Jalovec. Parkovať sa dá pod Vápenicou, alebo v Jalovci. Z obidvoch mieste ide turistická značka (zelená a modrá), z ktorej sa neskôr aj tak stane jedna spoločná. Naberanie výšky je v celku pohodlné, väčšinou ide chodník po zvážnici alebo miernym terénom. Serpentínami trvá výstup ani nie hodinku do Rázcestia pod Babkami, trénovanejší sa nestihnú ani zadýchať. Tu začína ten strmší úsek, ktorému sa ale dá aspoň na chvíľu vyhnúť odbočením na chatu v Červenci. Ponúknu vám čaj a miesto, kde sa dá zohriať.
Z chaty sa dá vystúpať do sedla Predúvratie a po hrebeni sa vrátiť na Babky, alebo naspäť k Rázcestiu pod Babkami a hore. Obe cesty sú po značke, len v hmle sa nezorientujete, zo sedla Predúvratie nie je tyčovanie na Babky. V zlom počasí je istejšie ísť z Rázcestia. Je väčšia pravdepodobnosť, že nájdete prešľapanú stopu hore z Rázcestia, ako po hrebeni. Odmenou je, ako vždy, zjazd. Nech vám to fičí! alebo: „Kto maže ten jede“

Martina Ševčíková

Tento archívny článoček nech vám poslúži ako inšpirácia pred nastávajúcou skialpovou sezónou. Pretekárom známa lokalita, na Červenci sa totiž pravidelne organizujú skialp. preteky, ponúka viacero možností. Za zmienku stojí napríklad ísť ďalej po hrebeni na Sivý vrch.