Skialpaktual: KRYOKrížna

10.01.2017
skialpaktual-kryokrizna

Vietor  v nárazoch 115-130km od severu, čerstvý sneh  previaty na južné svahy kde sa očakáva až 45cm nového prachového snehu, vo výške 1500 cca -20stupnov. Toľko predpoveď na piatok. Na sobotu sa vietor utíši tak na 70km/hod.

Staré Hory a južné svahy Krížnej isto potešia človeka bažiaceho po prašane po vajcia. Priamo od pece po veľkopansky o 10.30 vyrážam z chalupy po zelenej na Japeň. Teplomer ukazujúci -17 stupňov neklame, v nose sa sliznice lepia. Stopa od snežníc pomáha a ani neviem ako a som na Pivovej.

Zo zvážnice výhľad na hrebeň, vejú zástavy snehu, v kombinácii s mrazivou teplotou výlet na hrebeň cez Japeň a Malú Krížnu asi nebude to pravé orechové. Zmena plánu. Traverz popod Japeň po zvážnici nad Tureckú a výšlap cez Salašky až na Krížnu.

Na Salaškách sa sen o prašane rozplýva, je tu celá skialpujúca Bystrica a Zvolen k tomu. Zjazdovka patrične rozlyžovaná. Kto čakal prašan po vajcia, musí mať vajcia prekliate nízko. Za prašanom treba niekam úplne inam.

silno_veru_vialo,_aj_chalupy_padaly

Šutre, ktoré bolo koncom roku pekne vidieť sú teraz  novým snehom zákerne pozakrývané. Po Líšku vcelku pohoda, slniečko a nefúka. Od Líšky snehu nieto, ľad medzi trsmi trávy a vetrisko duje ako hlásili. Otáčam to tesne pod vrcholom Krížnej pred posledným výšvihom, keď mi začnú tuhnúť papuče v lyžiarkach. Pocitová teplota je podľa tabuľky asi – 40. Rýchlo späť. Pásy dávam dole až nižšie v závetrí kosovky.

Lyžovačka totál betón medzi trávami až po pásmo lesa, tam troška prašanu striedajúceho sa s doskou. V lese už fajn, rozjazdený prašan bez základu. Cestu spríjemní kde tu kameň. V Tureckej ma už čaká Zuzka v plnej zbroji a tak lepím pásy a ideme hore pre veľký úspech ešte raz, ale len pod Líšku, vyššie to v týchto podmienkach nemá zmysel. Na dané podmienky vcelku pekný poldeň, Zuzka vysmiata, výhľady parádne, stehná spokojné a hlava správne vymrazená.