Z Hincovej na Voliu vežu

26.12.2017
z-hincovej-na-voliu-vezu

Vysoké Tatry - Mengusovská dolina

Babie leto, október 2017. Z chodníka, ktorý nám umožnil rýchly presun a nabratie výšky, odbočujeme pri Žabích plesách. Odtiaľto postupujeme chodníčkom smer Volovcové sedlo, pod ním smer Volí chrbát. Na hrebeň sa dostaneme kúsok od Hincovej veže. Odtiaľto už nasleduje miestami trojkový terén. Zliezame stienku, našťastie nie s veľkou expozíciou, a cesta na Hincovu vežu je voľná. Výhľady do severu  rovnako aj ku Hincovmu sedlu sú parádne.

Týmto (pre nás novým) vrcholom v Tatrách túra nekončí. Poctivo nabratú výšku využívame na parádny traverz popod Rohatú vežu smer Volovka. Jedno exponované miesto tu je dokonca zaistené fixným lanom. Ktovie, kto ho tu dal...

rekapitulácia_výletu

Pamätám si tento pekný traverz, keď sme sa tadiaľto vracali po lezení na Volovke. Teraz vďaka tejto znalosti terénu vyliezame až na jej vrchol. Opäť parádne výhľady. Návrat tou istou trasou. Traverz je parádny a oplatilo sa ho prejsť obidvoma smermi. Treba rátať s trojkovými lezeckými pasážami a výstroj a taktiku prispôsobiť svojim schopnostiam.

Po traverze sa pripájame naspäť na našu výstupovú trasu a ponárame sa do doliny spolu so zapadajúcim slnkom.

Hincove_pleso_a_Kôprovský_štít

v_traverze_po_fixnom_lane

traverz_popod_Rohaté_veže

fotogenický_pohľad_na_Ťažký_štít_a_Kôpky

Po dlhšom čase opäť nielen myšlienky, ale aj nohy zablúdili na hlavný hrebeň VT...