Slovenský skyrunning v úplne novom formáte

25.04.2024
slovensky-skyrunning-v-uplne-novom-formate

Skyrunning na Slovensku vstupuje do sezóny 2024 vo vynovenej podobe. Viac horských bežeckých podujatí, bodovací systém, finále vo Vysokých Tatrách a aj nominácia našich najlepších na Skyrunning World Championships.
Na Slovensku obľúbené horské behy zažívajú renesanciu a čoraz viac ľudí si chce otestovať svoje schopnosti v náročných, no na zážitky odmeňujúcich podujatiach. Skyrunning, alebo horské behy v technickom teréne, na Slovensku začína sezónu v úplne prepracovanom formáte. Po vyzbieraní si spätnej väzby od horských bežcov a bežkýň na jeseň minulého roku, tak reflektuje na požiadavky a očakávania bežeckej komunity.

Seriál v sezóne 2024 tvorí 7 horských bežeckých podujatí. Pribudli nové podujatia, ktoré spadajú do kategórie vertikálny kilometer (VK). “Veľa ľudí nám dalo spätnú väzbu, že by privítali v celej sérii finále na konci sezóny, kde by sa stretli tí najlepší a takpovediac sa rozdali karty” - hovorí Martin Kovaľ, predseda Slovenskej Skyrunningovej Asociácie. A dodáva - “S potešením oznamujeme, že v októbri sa uskutoční finále Slovenskej skyrunningovej ligy vo Vysokých Tatrách na podujatí Psotkov Memoriál (trať Basic). Teší nás to o to viac, že finále bude mať formát, ktorý takpovediac zhmotňuje DNA skyrunningu - náročné horské behy v technickom teréne.” Celú termínovku pre sezónu 2024 nájdeš na webstránke Slovenskej Skyrunningovej Asociácie.

V Slovenskej skyrunningovej lige pribudlo viacero kvalitných podujatí v disciplíne vertikálny kilometer. Záber z podujatia Na hoľu - vertikálný kilometer zo Šumiaca na vrchol Kráľovej hole.

Ďalšou novinkou je zbieranie bodov na každom podujatí Slovenskej skyrunningovej ligy podľa všeobecne akceptovanej metodiky ITRA Score. Všetky podujatia v Slovenskej skyrunningovej lige majú ITRA certifikáciu. Zbieranie bodov v seriáli vyústi do celkového vyhodnotenia sezóny

“Jednou z úloh a ambícií Slovenskej Skyrunningovej Asociácie je aktívne vyhľadávať a podporovať talenty, ktoré by nás mohli reprezentovať na Skyrunning World Championships” - vraví Matúš Vnenčák, Tatranec, ktorého určite všetci poznajú z podujatí Tatranská Šelma, ktoré dlhé roky organizoval. Matúš sa aktívne spolupodieľa pri tomto znovuzrodení skyrunningu na Slovensku a dodáva - “Hneď na začiatku sezóny sa naše talenty budú môcť nominovať na Skyrunning World Championships 2024 začiatkom septembra v Španielsku. Preteky Poludnica Run budú nominačným podujatím pre disciplíny Sky a SkyUltra a podujatie Na hoľu - vertikálny kilometer na Kráľovej holi - bude zasa nomináciou pre disciplínu Vertical Kilometer na Skyrunning World Championships.” Na webstránke Slovenskej Skyrunningovej Asociácie sú zverejnené nominačné kritéria (https://slovakskyrunning.sk/nominacne-kriteria). Matúš uzatvára - “Slovenské hory ponúkajú unikátny potenciál pre organizovanie náročných horských bežeckých podujatí. Bola by škoda tento potenciál nevyužiť a nevytvoriť platformu pre komunitu. Skyrunning na Slovensku má ambíciu takúto kvalitnú platformu bežeckej komunite poskytovať.”

O Slovenskej Skyrunningovej Asociácii - oficiálny člen International Skyrunning Federation (ISF). Asociácia vytvára združovaciu platformu pre horské behy na Slovensku, aktívne vyhľadáva a podporuje bežecké talenty. Slovenská Skyrunningová Asociácia je organizátorom a garantom Slovenskej skyrunningovej ligy. Webová stránka: